محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان:با دریافت مالیات از سکه، عدم ثبات در بازار رقم می‌خورد و قیمت‌ها افزایش بیشتری پیدا می‌کند

شرایط اقتصادی مناسب دریافت مالیات از سکه نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور مناسب دریافت مالیات از سکه نیست، بیان داشت: دریافت مالیات از سکه با استدلال افزایش درآمد مطرح است، اما باید گفت که با این کار ثبات در بازار طلا، خرید و فروش سکه و ارز ایجاد نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: با دریافت مالیات از سکه، عدم ثبات در بازار رقم می‌خورد و قیمت‌ها افزایش بیشتری پیدا می‌کند، با این سیاست شاهد رکود در خرید و فروش خواهیم شد و احتمال اینکه این سیاست نتیجه عکس بدهد وجود دارد.

حسینی با اشاره به اینکه در این بخشنامه از خریداران سکه که زیر ۲۰ عدد خرید کرده اند مالیات دریافت نمی‌شود، گفت: سامانه ثبت خرید وجود ندارد و ممکن است مجدد با کارت ملی و اسامی مختلف نسبت به خرید خرد اقدام شود از این رو به نظر می‌رسد به این مورد دقت نشده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید شیوه مالیات ستانی متناسب با شرایط بازار باشد در بخشنامه سازمان امور مالیاتی به زمان توجه نشده و حتی در نظر دارند از خریداران سکه در سال گذشته مالیات دریافت کنند.

انتهای پیام/ک

از خریداران سکه که زیر ۲۰ عدد خرید کرده اند مالیات دریافت نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.