معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: جشن سی ترمی به مناسبت عید سعید فطر در پارک ساحلی زهک برگزار شد.

جشن سی ترمی در پارک ساحلی زهک برگزار شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ؛ مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: جشن سی ترمی به مناسبت عید سعید فطر در پارک ساحلی زهک برگزار شد.

وی افزود:این برنامه با اجرای موسیقی سنتی، شعر خوانی، نمایش طنز و ... بعد از ۳۰ روز روزه داری برگزار شد.

وی گفت: ترمی در معنای محلی به معنی عسل است و پس از سی روز پاکی دل‌ها و اندیشه‌ها و رها شدن از بند‌های گناه سنت‌های این روز فرخنده گرامی داشته می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: این آیین‌ها در گذر تاریخ نه تنها بین مردم کمرنگ نشده، بلکه با قوت بیشتری پاس داشته می‌شود که نشان از اصالت فرهنگی مردمان این دیار دارد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان سرزمین آیین ها، سنت‌ها و فرهنگ اصیل است که در باور‌های مردمان نیک آیین و نیک اندیش این سامان به بهترین شکل تاکنون حفظ شده است.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان سرزمین آیین ها، سنت‌ها و فرهنگ اصیل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار