رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل از دستگیری ۳ صیاد متخلف در رودخانه هراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدی کشاورزیان رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت:در پی گشت و کنترل توسط مامورین پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست از حوزه استحفاظی منطقه هراز، موفق به دستگیری ۳ نفر صیاد متخلف به همراه کشف و ضبط ۴دستگاه لنسر و ۱۱قطعه ماهی صیدشده ازصیادان غیر مجاز شده اند.
 
وی افزود: متخلفین بدون مجوز، در فصل و زمان ممنوعه مبادرت به صید غیر مجاز نموده اند، مطابق قانون شکار وصید به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.
 
رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل به توقف یک واحد معدن شن و ماسه در جاده هراز اشاره کرد و گفت:درپی بازدیدو پایش از معادن شن و ماسه حوزه هراز، یکی، از واحد‌ها بعلت عدم رعایت ملاحظات و موازین زیست محیطی و ایجاد آلودگی محیطی، توقف موقت عملیات انجام شد.
 
رودخانه هراز در یک دره نسبتاً پهن به طرف شمال جریان یافته‌است و در مسیر آن چندین روستا و محله و حداقل ۸ کارخانه شن و ماسه وجود دارد.

آب زراعی کشاورزان آمل،  فریدونکنار، بخشی از بابلو نور نیز از این رودخانه تأمین می‌شود. مهمترین شهر‌هایی که بر روی مخروط افکنه رودخانه هراز توسعه یافته‌اند عبارتند از آمل و فریدونکنار. شیب رودخانه هراز در محدوده کوهستانی بسیار متغیر است. شیب رودخانه هراز از مرز کوهستان تا شمال شهر آمل ۱۳ در هزار و در محدوده شهر آمل ۷ در هزار  است.



انتهای پیام/آ
 


۳ صیاد متخلف در رودخانه هراز دستگیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.