نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بر ضرورت هوشیاری ملت در برابر توطئه های دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه در خطبه های نماز جمعه امروز گفت:  دانشگاه، حوزه و انقلابیون در زمینه هوشیاری ملت در برابر توطئه های دشمنان کار کنند .

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: استکبار در طول تاریخ به دنبال آن بوده تا با حرف‌هایش نشان دهد خود از قدرت بلامنازعی برخوردار و سایر کشورها همواره شکست‌خورده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان با این حربه به دنبال ایجاد یأس و نا امیدی در ملت‌ها هستند، خاطرنشان کرد: برای روشن شدن این حربه و سیاست دشمن باید طول تاریخ را به‌خوبی ورق زد و نگریست.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه این سیاست مخصوص آمریکا، انگلیس و فرانسه نبوده و نیست بلکه در طول تاریخ گردن‌کلفت‌ها سیاست‌هایشان را این‌گونه دنبال می‌کردند، تصریح کرد: باید هر آیه قرآن کریم را با درک و اندیشه خواند و پی به اعماق آن برد و تنها به روخوانی بسنده نکرد زیرا قرآن کریم کتاب دیروز و امروز نیست بلکه حرف‌هایش برای همیشه بوده و خواهد ماند.

وی با بیان اینکه بررسی زندگی فرعون و نمرود به ما نشان می‌دهد اوباما و ترامپ سیاست‌هایشان با آن گردن‌کلفت‌های تاریخ یکی است، اضافه کرد: ملتی که از خدا بگریزد نتیجه‌اش شکست و خواری است و استکبار با حمله به ارزش ملت‌ها و تبدیل آن‌ها به ضد ارزش سعی در فروریختن ملت‌ها دارد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه سیاست‌های مستکبرین در طول تاریخ همین بوده و خواهد بود، عنوان کرد: امروز ترامپ مدعی است اگر آمریکا نباشد کشورهای منطقه خلیج‌فارس نخواهند بود و از این طریق باج‌خواهی می‌کند و کشورهای منطقه را گوش فرمان خودکرده است.

وی با اشاره به اینکه صحبت‌های ترامپ، خر و پفی بیش نیست، ادامه داد: باید دانشگاه، حوزه و انقلابیون در زمینه هوشیاری ملت کار کنند همان‌طور که آهنگ سخنان مقام معظم رهبری مدت‌زمانی است که به افشای ناتوانی آمریکایی‌ها اختصاص دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه استکبار می‌خواهد با دروغ ما را بشکند اما ما با راست‌گویی آن‌ها را شکست خواهیم داد، افزود: استکبار غرش می‌کند اگر بترسیم، می‌میریم و اگر مقاومت کنیم استکبار از پای درخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه خلیج‌فارس همچون مومیایی در دست ترامپ قرار دارند و به‌فرمان‌هایش چشم می‌گویند، تصریح کرد: آمریکا غیر از سیاست فرعونی سیاستی ندارد و باید با اعتنا به حرف‌های خود آمریکایی‌ها ثابت کنیم آن‌ها هیچ‌کاره هستند و آن‌ها باید بدانند اسراییل جزیره‌ای کوچک در دریای تنفر است و عمر آن رو به اتمام است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه با تقدیر از حضور حماسی و پرشور مردم ولایتمدار هرمزگان در راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر با توجه به گرمای شدید، اظهار کرد: یاران مقام معظم رهبری و ولایت گرما و سرما برایشان اهمیت ندارد و همواره گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری بوده و هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های نجات کشور از تنگناها اتکا به صنایع‌دستی است، اضافه کرد: صنایع‌دستی در خانه نیز تولید می‌شود و نیازی به کارخانه ندارد.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه باید صنایع‌دستی در کشورمان بیش‌ازپیش تقویت شود، عنوان کرد: در گذشته صنایع‌دستی ظرفیتی عظیم در کشورمان بود اما چرا امروز کمرنگ شده که جای کار و برنامه‌ریزی بیشتری دارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح مراجعه یا خود اظهاری مردم به مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت برای ثبت فشارخون خود در سامانه ملی کنترل فشارخون، افزود: 15 میلیون نفر در کشورمان دارای فشارخون هستند و میزان قابل‌توجهی از هم‌وطنانمان در سال بر اثر فشارخون یا جان خود را ازدست‌داده یا معلول می‌شوند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه فشارخون در کشورمان تلفات بیشتری از سرطان دارد، تصریح کرد: مردم باید در این طرح وزارت بهداشت و درمان بیش‌ازپیش حضوری فعال داشته و با مشارکت خود در مسیر حرکت به ایجاد جامعه سالم و عاری از فشارخون حرکت کنیم.

انتهای پیام/ر

خطبه های نماز جمعه بندرعباس

 

منبع ؛خبرگزاری ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.