در پانصدمین سالروز درگذشت «رافائل» - هنرمند نامدار ایتالیایی رنسانس - نمایشگاه‌های متعددی برای گرامیداشت این هنرمند برپا می شود.

نمایشگاه‌ آثار هنری «رافائل» در سراسر جهانبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که «لئوناردو داوینچی» به مناسبت پانصدمین سالروز درگذشتش و به واسطه برگزاری نمایشگاه‌های متعدد آثارش، مدتی است که در مرکز توجه جهانیان قرار گرفته است، این بار نوبت به «رافائل» دیگر هنرمند برجسته رنسانس می‌رسد که به مناسبت پانصدمین سالروز درگذشتش بار دیگر در مرکز توجه قرار گیرد.

«رافائل سانتسیو» که بیشتر با نام کوچک خود شناخته می‌شود، در «رم» جایی که آخرین سال‌های عمرش را گذراند درگذشت. در آن زمان «رافائل» بیشتر زمانش را صرف خلق آثار هنری به سفارش پاپ آن دوره می‌کرد که در نتیجه چندین تالار نقاشی شده در واتیکان در کارنامه وی ثبت شد.

بخشی از شهرت «رافائل» به خلق پرتره‌های چشم نواز و ظریف باز می‌گردد و همین امر سبب شد نام او در رده هنرمندان بزرگی همچون «لئوناردو داونیچی» و «میکل آنژ» قرار بگیرد.

برخلاف دیگر رقیبانش که در کهنسالی درگذشتند، «رافائل» در پنجم آوریل سال ۱۵۳۰ و در سن سی و هفت سالگی درگذشت.

«اوربینو» که زادگاه این نقاش چیره‌دست است، با برگزاری نمایشگاهی از آثار این هنرمند در ماه اکتبر سالروز درگذشتش را گرامی خواهد داشت. با این حال بزرگترین نمایشگاه آثار این هنرمند، نمایشگاهی است که پیش از این از تاریخ پنجم ماه مه در شهر رم آغاز به کار کرده است و تا چهاردهم ژوئن سال ۲۰۲۰ نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، نقاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار