معاون اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه اندازی ایستگاه‌های ثابت و سیار برای کنترل فشار خون در ۹شهرستان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  معاون بهداشتی و دبیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیش از ۴۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه بهداشتی شهری و روستایی و خانه بهداشت و ۳۷۰ ایستگاه ثابت و سیار در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان آماده اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون هستند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، پایگاه‌های ثابت و سیار در سطح ۹ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ازاین تعداد ایستگاه ثابت و سیار، ۲۳۳ مورد در شهرستان کرمان، ۴۱ مورد در شهرستان زرند، ۲۰ مورد در شهرستان شهربابک، ۲۰ مورد درشهرستان بردسیر، ۱۶ مورد در شهرستان راور، ۱۶ مورد در شهرستان بافت، ۱۱ مورد در شهرستان کوهبنان، ۱۰ مورد درشهرستان ارزوئیه و ۳ مورد در شهرستان رابر قرار دارند.

سید وحید احمدی طباطبایی گفت: از ابتدای شروع طرح بسیج ملی کنترل فشارخون تا ۱۶ خرداد ماه ۷۱ هزارو ۹۰۰ نفر از افراد گروه هدف این برنامه در مراکز بهداشتی وابسته به دانشگاه بررسی و فشارخون آن‌ها اندازه گیری و ثبت سامانه شده است.

وی یادآور شد: در این طرح قرار است حدود۳۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال و همچنین مادران باردار و بیماران کلیوی در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد بررسی قرار گرفته و فشارخونشان اندازه گیری شود.

احمدی طباطبایی از مردم استان کرمان دعوت کرد تا با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و ایستگاه‌های ثابت و سیار که در سطح شهر‌ها از طریق بنر‌های اطلاع رسانی و صدا و سیمای استان معرفی شده اند نسبت به اطلاع از فشارخون خود آگاهی پیدا کنند.
انتهای پیام/ی

کنترل فشار خون امری  مهم برای افراد جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار