معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:مرحله غربالگری طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از فردا همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در مرحله دوم این طرح، همه مراکز بهداشتی، جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های بهداشت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی زیرپوشش دانشگاه به همراه ۱۸۳ مرکز سیار بهداشتی به مدت یکماه برای آزمایش فشارخون آمادگی کامل دارند.

کمال حیدری با اشاره به اینکه جمعیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری بیش از ۳۰ سال، هدف این طرح هستند افزود: پیش بینی می‌شود نیمی از این جمعیت برای حفظ سلامتی خود به این طرح بپیوندند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، مبتلایان به پرفشاری خون برای کنترل بیماری و درمان به پزشک معرفی می‌شوند و زیر نظر مراکز بهداشتی قرار می‌گیرند افزود: پیش بینی می‌شود ۹۲۲ هزار نفر در استان اصفهان مبتلا به این بیماری باشند که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها از بیماری خود مطلع نیستند.

افراد بالای ۳۰ سال در صورت داشتن فشارخون ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه به عنوان افراد دارای فشارخون بالا هستند.

فشارخون بالا از مهمترین عوامل تهدید کننده سلامت مردم و مرگ زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی است.

فشار خون بالا قاتل خاموشی است که تا به مرز پیشرفت نرسد دارای علامت نخواهد بود، اما بروز علائمی همچون سردرد، درد قفسه سینه، بدخلقی و خونریزی از بینی نشان از پیشرفت پرفشاری خون در افراد است.

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.