وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای اتهامات مایک پمپئو، وزیر خارجه فعلی آمریکا در خصوص دخالتش در سیاست خارجی واشنگتن درباره ایران را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا که هدایت تیم مذاکره‌کننده این کشور در جریان حصول توافق هسته‌ای با ایران را بر عهده داشت، در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی»  اتهامات مایک پمپئو، وزیر خارجه فعلی آمریکا در خصوص دخالتش در سیاست خارجی واشنگتن درباره ایران را رد کرد.

کری تصریح کرد: «من برای مدت کوتاهی وزیر خارجه ایران را در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات کردم. اما یک کلمه در خصوص اینکه آنها چه کاری باید انجام دهند یا چه کاری نباید انجام دهند نگفتم. این به من ربطی ندارد.»

او با اشاره به اینکه داشتن بحث‌های عمومی توسط وزرا و سناتورهای سابق آمریکایی برای کسب اطلاع امری رایج است، افزود: من پس از تصمیم به خروج از برجام مذاکرات پشت‌ پرده‌ای با ایرانی‌ها نداشتم. پیش از آن هم مذاکرات پشت پرده نبوده است.

پمپئو چندی پیش در انتقاد از جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا گفته بود: «اینکه وزرای خارجه پیشین به اقداماتی ادامه دهند که زمانی که وزیر بودند به آن‌ها می‌پرداختند، موضوعی تاریخی و کاملا غیرسازنده است. من متوجه هستم که آن‌ها نظر متفاوتی با ما دارند و در این مورد حق دارند، اما مذاکره با سران جهانی و پیشنهاد دادن به آن‌ها مبنی بر اینکه منتظر ماندن برای پایان دولت کنونی، بهترین اقدام است، کاری بی‌سابقه است و کاملا با آنچه دولت‌های قبلی انجام داده‌اند، تفاوت دارد. آن‌ها باید سیاست خارجی را به ما واگذار کنند و بعد تمامی تلاش خود را در جهت سیاست‌هایی به کار بگیرند که در برابر ایران داشتند و به کیم‌ جونگ اون،  رهبر کره‌ شمالی، اجازه داد که در تهدید هسته‌ای خود پیشروی داشته باشد و ما را در سراسر جهان تحقیر کرد. اگر این‌ها سیاست‌هایی هستند که این افراد می‌خواهند، باید در صندوق رای برایشان مبارزه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار