فرماندار قلعه گنج گفت: ملخ‌های صحرایی به ۴۰ هکتار مزرعه آفتابگردان در این شهرستان خسارت زدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عطا ناوکی فرماندار قلعه گنج گفت: تقریباً بیش از ۲ ماه است که در حال مبارزه و مقابله با آفت ملخ صحرایی هستیم.

وی افزود: از ۲ روز گذشته مجددا ریزش دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی را در روستا‌های بخش چاه دادخدا شاهد هستیم که به مزارع و باغ‌های کشاورزان خسارت رساندند و برخی از مزارع یونجه را نابود کردند.

ناوکی تصریح کرد: به همین منظور با استاندار کرمان به صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و مراتب و کمبود‌ها را به اطلاع وی رساندم.

رئیس شورای تامین قلعه گنج گفت: پیشنهاد دادیم برای کنترل آفت ملخ صحرایی و رسیدگی به وضعیت بحرانی منطقه، نشست ستاد بحران کشوری برگزار شود.

ناوکی با اشاره به اینکه وضعیت ملخ ها در سیستان و بلوچستان و همچنین هرمزگان کنترل نمی شود افزود: این امر باعث هجوم ملخ ها به منطقه جنوب کرمان شده وضعیت قلعه گنج کاملاً بحرانی است و اگر تدبیری اتخاذ نشود و امدادی صورت نگیرد، این بحران به استان‌های همجوار نیز کشیده خواهد شد.

فرماندار قلعه گنج تصریح کرد: در حال حاضر ملخ‌ها از حالت مرکزیت جازموریان خارج و به مزارع کشاورزان قلعه گنج آمده اند و طی چند روز گذشته به ۴۰ هکتار مزرعه آفتابگردان در روستای زگشتک بندچاه رضا در بخش چاه دادخدا خسارت وارد کرده اند.

ناوکی ادامه داد: خودرو‌های سم پاش و سم پاش‌های دستی منطقه با مشکلاتی مواجه هستند و برای کنترل آفت ملخ در قلعه گنج نیاز به تامین سم و سم پاشی هوایی داریم.

انتهای پیام/ی

کنترل افت ملخ ها باید با دقت و جدیت بیشتری دنبال شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.