سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: بیش از ۲۶ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان مورد غربالگری فشار خون قرار می گیرند.

سید مهدی حسینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز در گفتگو خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: در قالب طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بیش از ۲۶ هزار نفر از افراد بین ۳۰ تا ۷۰ سال شهرستان مهریز از جمله بیماری‌های قلبی و مغزی،   بیماران کلیوی و نیز بانوان باردار در هر سنی مورد غربالگری فشارخون قرار می‌گیرند.

حسینی افزود: کار غربالگری فشارخون در شهرستان مهریز را پایگاه‌های ثابت شبکه بهداشت، بیمارستان، مطب‌ها، پایگاه‌های بسیج، کارخانجات و دو ایستگاه سیار حاضر در محل‌های پر رفت و آمد شهرستان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه امسال ۴۵۰۰ نفر در شهرستان مهریز مورد غربالگری فشارخون قرار گرفته اند تصریح کرد: شهروندان می‌توانندجهتکنترل رایگان فشار خون به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و بیمارستان مراجعه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان با همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی خود یا با مراجعه به سایت salamat.gov.ir با خود اظهاری، فشار خون خود را ثبت و کنترل کنند.

حسینی افزود: کلیه افرادی که در مرحله غربالگری به عنوان بیمار با فشار خون بالا شناسایی شوند پس از دریافت پیامک، به مراکز جامع خدمات سلامت و یا پزشک مربوطه ارجاع داده می‌شوند و از آن پس مراحل مراقبت و درمان خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ غ

۲۶ هزار نفر در قالب طرح بسیج ملی کنترل فشار خون غربالگری می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار