معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: طی یک سال گذشته شاهد رشد ۱۵ درصدی استخراج معادن لرستان بوده ایم و در همین راستا بیش از ۱۰ معدن در سال ۹۷ به مجموعه معادن لرستان اضافه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: طی یک سال گذشته شاهد رشد ۱۵ درصدی استخراج معادن لرستان بوده ایم و در همین راستا بیش از ۱۰ معدن در سال ۹۷ به مجموعه معادن لرستان اضافه شد.

جمال مومیوند بیان کرد: سیلاب فروردین‌ماه استان علاوه بر آسیب به جاده‌ها و منازل مسکونی و تجاری خسارت‌های زیادی نیز به معادن لرستان وارد کرد و سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به عنوان دستگاه مسوول در این حوزه تمامی خسارت‌ها را برآورد کرد.

وی با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده به حوزه معدن لرستان را به هیئت دولت منتقل کرده‌ایم، افزود: با توجه به ضرورت حل مشکلات اسکان و راه مردم فعلا این حوزه‌ها در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفته‌اند و در حال حاضر در انتظار مصوبه هیئت دولت در این زمینه هستیم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: پس از سیلاب شاهد آب گرفتگی چندین معدن در لرستان بوده‌ایم که در همین راستا حدود ۱۰ معدن تعطیل شده‌اند بر اساس برآورد‌های صورت گرفته بیش از ۲۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های معادن لرستان آسیب وارد شده است.

مومیوند با اشاره به اینکه بیشتر معادن لرستان محصولات خود را در بازار‌های داخلی عرضه می‌کنند، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد مصرف معادن لرستان در حوزه ساختمان سازی بوده و به علت اینکه مواد تولیدی این معادن در داخل کشور مصرف می‌شود رونق یا رکود آن‌ها به بازار مسکن کشور مرتبط است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: معادن لرستان با توجه به شرایط اقتصادی سخت کشور خوشبختانه تا به امروز تعطیلی نبوده‌اند و علاوه بر این طی یک سال گذشته شاهد رشد ۱۵ درصدی استخراج معادن لرستان بوده‌ایم و در همین راستا بیش از ۱۰ معدن طی سال گذشته به مجموعه معادن لرستان اضافه شده است.

انتهای پیام/ب

۱۵ درصد رشد استخراج از معادن لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.