با بالا گرفتن تنش‌ها در سودان، سازمان ملل کارمندان خود را از سودان فراخوانده است.

خروج کارکنان سازمان ملل از سودان/ شکست طرح فرار عمر البشیر از زندانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری مدعی شد سازمان ملل کارمندان خود را از سودان فراخوانده است.

اری کانکو Eri Kaneko ، سخنگوی سازمان ملل متحد چهارشنبه شب گفت این سازمان قصد دارد تعدادی از کارکنان خود را به طور موقت از سودان خارج کند.

کانکو افزود حتی با خروج کارکنان غیرضروری سازمان ملل از این کشور همه فعالیت های این سازمان در سودان همچنان ادامه می یابد.

سخنگوی سازمان ملل اطلاعات بیشتری درباره تعداد کارکنانی که قرار است از سودان خارج شوند، ارایه نکرد. تعداد زیادی از کارکنان وابسته به سازمان ملل در سودان حضور دارند و بیشتر آنان در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه به مردم این کشور فعالیت می کنند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد عملیات فراری دادن ژنرال عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان و شخصیت های سیاسی همسو با وی از زندان کوبر در خارطوم خنثی شد.

این شبکه ادعا کرد شب گذشته حدود 100 نفر از هواداران ژنرال عمر البشیر به زندان کوبر در خارطوم حمله کردند و قصد داشتند آنها را از زندان آزاد کنند. پس از این حادثه تدابیر امنیتی در اطراف این زندان تشدید شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار