بررسی تفاوت‌های میان سئو و گوگل ادوردز + مزیت های Google Adwords و SEO

سئو و گوگل ادوردز، هر دو از مهم‌ترین عناصر موفقیت در دنیای کسب‌و‌کارهای اینترنتی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای فناوری اطلاعات و رقابتی که میان وبسایت‌ها، بازارهای دیجیتالی و نمایش آن‌ها وجود دارد، دنیایی رنگارنگ و مملو از ترفندهایی است که معمولا آن‌هایی که از بازاریابی دیجیتال سررشته دارند و یا قصد دارند تبلیغاتی با کیفیت را در دنیای مجازی انجام دهند با آن آشنا هستند.

گوگل ادوردز ( Google Adwords) چیست؟

گوگل ادوردز نوعی پلتفرم تبلیغاتی است که توسط گوگل اداره می‌شود. مبلغان می‌توانند از این پلتفرم به منظور قراردادن تبلیغاتشان در صفحات نتایج جست‌و‌جوی گوگل، محصولات گوگل (یوتیوب، جی میل و غیره) و هزاران وبسایت دیگری که در برنامه ادورودز به عنوان ناشر فعالیت دارند (که به آن گوگل ادسنس می‌گویند) قرار دهند. شما به عنوان یک تبلیغ کننده، می‌توانید زمانی که کسی روی تبلیغاتتان کلیک کرد (هزینه‌ای به ازای هر کلیک) و یا زمانی که افراد تبلیغات شما را دیدند (CPM یا هزینه به ازای هزار ایمپرشن)، هزینه‌ای بپردازید. کل سیستم Adwords همانند یک مناقصه بزرگ است که در آن ملبغان برای جایگاه تبلیغاتی با هم به رقابت می‌پردازند.

بررسی تفاوت‌های میان سئو و گوگل ادوردز + مزیت ها

سئو (SEO) چیست؟

بهینه سازی موتور جست‌و‌جو یا همان سئو باید در صفحات نتایج جست‌و‌جوی گوگل، یاهو، بینگ و دیگر موتور‌های جست‌و‌جو، به بهترین نحو ممکن صورت گیرد. به منظور دستیابی به این مهم، شما باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما، موتور جست‌و‌جو پسند است! یک وب‌سایت موتور جست‌و‌جو پسند به سادگی توسط موتور‌های جست‌و‌جو خوانده شده و به راحتی توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موتور جست‌و‌جو پسند به چه معناست؟

 شما باید یک وب‌سایت سریع و کاربردی با محتوایی منحصر به فرد داشته باشید که یک تجربه خوب را در اختیار کاربر نهایی قرار دهد.

بررسی تفاوت‌های میان سئو و گوگل ادوردز + مزیت ها

تفاوت‌ بین سئو و تبلیغات کلیکی گوگل

  • سئو برای تمامی موتور‌های جست‌و‌جو عمل می‌کند، اما تبلیغات کلیکی گوگل تنها برای موتور جست‌و‌جوی Google و محصولات و وبسایت‌های این شرکت است.
  • در تبلیغات گوگل شما می‌توانید براساس شرایط خاص تبلیغات خود را در بالای نتایج جست‌و‌جو یا در آخر این نتایج نمایش دهید، اما برای نمایش وبسایت خود در نتایج طبیعی موتور‌های جست‌و‌جو از طریق سئو، باید بسیار تلاش کنید و پارامتر‌های زیادی را رعایت کنید.
  • باید بدانید که؛ سئو، کاری زمان بر است و برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از طریق سئو باید زمانی را بگذارید، اما تبلیغات کلیکی گوگل کاری فوری است و می‌توانید در زمان کوتاهی کمپین خود را ایجاد کنید و تبلیغات خود را در موتور جست‌و‌جوی گوگل نمایش دهید.
  • در تبلیغات کلیکی گوگل، امکان محاسبه نرخ بازگشت سرمایه بیشتر است، چون منابع مشخص هستند، اما اینکار در سئو کمی سخت است.
  • در تبلیغات کلیکی گوگل می‌توانید کلمات متعددی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید در صورتی که برای سئو باید روی تک تک کلمات کار کنید و هرکدام از کلمات زمان زیادی را برای کسب رتبه نیاز دارند.
  • سئو یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است که همیشه می‌تواند برای وبسایت شما سودآور باشد، در صورتی که تبلیغات کلیکی گوگل تنها تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که با پرداخت هزینه تبلیغات خود را شارژ کنید.

بیشتر بخوانید:  وبمستر کیست و چه وظایفی دارد؟/ بررسی مزایا و معایب انتخاب وبمستری به عنوان یک شغل در حوزه آی تی


بررسی تفاوت‌های میان سئو و گوگل ادوردز + مزیت ها

مزیت استفاده از SEO

  • با استفاده از سئو، شما به صورت دائمی ترافیک موثری از مخاطبان احتمالی خودتان را به وبسایت وارد می‌کنید که احتمال مشتری شدن این افراد زیاد است.
  • با استفاده از سئو، شما نیازی نیست هزینه‌ای بابت کلیک روی لینک وبسایتتان پرداخت کنید.
  • با استفاده از سئو، شما می‌توانید در تمامی موتور‌های جست‌و‌جوی معتبر رتبه‌های خوبی کسب کنید و با اینکار وبسایت شما از رقیبانی که روی سئوی خودشان سرمایه گذاری نکرده اند جلوتر خواهد بود.
  • استفاده از سئو، برای شما در آینده نرخ بازگشت سرمایه بیشتری خواهد داشت و سود بسیار زیادی برای کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد.

بررسی تفاوت‌های میان سئو و گوگل ادوردز + مزیت ها

 مزیت استفاده از Google Adwords

  • گوگل ادوردز به صورت فوری به شما اجازه می‌دهد که تبلیغات خود را به افرادی که در جست‌و‌جوی کالا یا خدمات شما هستند نشان دهید.
  • شما می‌توانید در هرلحظه تبلیغات خود را از نظر عنوان، متن و سایر المان‌ها ویرایش کنید و در عرض چند دقیقه این تغییرات در موتور جست‌و‌جوی گوگل اعمال خواهد شد.
  • تبلیغات کلیکی در گوگل یکی از بهترین و پربازده‌ترین روش‌های تبلیغات در بازاریابی اینترنتی است.
  • شما می‌توانید تصمیم بگیرید چه مبلغی را در ازای هرکلیک برای تبلیغات خود پرداخت کنید و این مقدار در پنل تبلیغات گوگل قابل تعیین است.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سئو سایت ، گوگل ادورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار