دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزار‌های دیجیتال همانند وب سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو و غیره در جهت برندسازی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دیجیتال مارکتینگ یا به تعبیری بازاریابی اینترنتی از جمله بازاریابی های تبلیغاتی محسوب می شود که در دنیای صفر و یک امروز ما بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات محسوب می‌شود که با کمک فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً در اینترنت از جمله تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش همانند، کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌پذیرد.

این نوع از بازاریابی از جمله بازاریابی‌های تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزار‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغات‌چی‌ها باز کرده‌ است. شبانه‌روزی و بی‌وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات به صورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگ‌تر می‌شود.

درواقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزار‌های دیجیتال مثل وب سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موبایلی برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند سازی است.

مفاهیم بازاریابی اینترنتی

افرادی که قصد دارند پا به این عرصه بگذارند باید با یک سری از مفاهیم آن آشنایی داشته باشند، که این مفاهیم به شرح زیر است:

  • مارکت (market)

مارکت در واقع، به مفهوم بازار و درواقع جایی که عرضه و تقاضا انجام میشود.

  • تارگت یا هدف

هدف معمولا به آن قسمتی از بازار گفته می‌شود که بازاریابی روی آن تمرکز کرده است.

  • مصرف کننده (consumer)

مصرف کننده، همانطور که از نامش پیداست کسی است که خدمات یا محصول را استفاده می‌کند.

  • خدمات یا سرویس‌ها

خدمات در واقع آن دسته از محصولاتی هستند که برای مشتری قابل لمس نیستند اما نیاز‌ها و خواسته هایش را برطرف می‌کنند.

  • کالا یا اصطلاحا Goods

همان محصولاتی هستند که برای رفع نیاز مشتری به صورت ملموس عرضه می‌شود. 

بازاریابی اینترنتی؛ از مفاهیم تا استراتژی‌هایی برای موفقیت

  • 4P

  1. واژه 4P در بین متخصصان این حرفه بسیار کاربرد دارد ودر برگیرنده ۴ تا p است:
  2. product یا محصول
  3. price یا قیمت
  4. place یا توزیع 
  5. promotion یا ترویج 4P به مارکتینگ میکس (marketing mix) معروف است.
  • متریک

همانطور که می‌توان از نامش حدس زد یک روش ارزیابی است و برای بررسی برخی جنبه‌های تجاری کاربرد دارد.

  • سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM 

  CRM  به راهکار‌هایی که می‌توان تماس و ارتباط با مشتریان را مدیریت کرد، گفته می‌شود.

  • کی ورد‌ها

همان کلمات کلیدی پر کاربردی هستند که برای برقراری ارتباط باموتور‌های جست‌و‌جو استفاده می‌شوند و در جست‌و‌جوی آنلاین کاربرد دارند.

  • پرداخت per کلیک

عبارتی است که زیاد شنیده می‌شود به این معنا که هزینه تبلیغات براساس کلیک‌های بازدیدکنندگان محاسبه می‌شود.

  • صفحات لندینگ یا همان landing pages

صفحاتی هستند که کاربر در بدو ورود به وب سایت شما اصطلاحا آنجا فرود می‌آید و بسیار برای تجارت شما حیاتی است، زیرا که شما در یک نگاه کلی می‌توانید عمده هدف خود را به کاربر برسانید و به گونه‌ای که او را باشعار‌های تبلیغی دلزده نکنید توجه اش رابه خدمات خاص و محصول خود جلب کنید و در واقع برای ماندن در سایت و دیدن سایر صفحات وب سایت در او اعتماد ایجاد کنید.

  • شبکه‌های مجازی

بحث داغی است که امروزه همه جا صحبت از آن است و منظور همان بستر آنلاین ارتباط کاربران با هم است که می‌تواند بسیار برای یک تجارت مفید واقع شود.

  • Value PropositionStatement

به معنای ارائه طرح برای برندینگ است.

  • بازاریابی ویروسی

همان دهان به دهان گشتن عامیانه است.

  •   SEO

واژه‌ای که امروزه خیلی‌ها بر آن ادعا دارند و بسیار در بازاریابی اینترنتی پراهمیت است چرا که سئو در واقع بهینه سازی برای موتور‌های جست‌و‌جو است و شما برای ارائه محصول یا خدمات خودابتدا باید دیده شوید که این امکان با سئو برای شما فراهم می‌شود.

بازاریابی اینترنتی؛ از مفاهیم تا استراتژی‌هایی برای موفقیت

۱۰ استراتژی بازاریابی آنلاین

اما اگر کسب وکاری را به تازگی شروع کرده اید، ۱۰ استراتژی بازاریابی آنلاین که در زیر آمده است می‌تواند شما را در پیشبرد راهتان و برنامه ریزی برای کسب و کارتان آماده نماید.

  • نخستین استراتژی جهت شروع، برنامه ریزی برای معرفی کسب و کار از طریق وب و همچنین طراحی موثر وب سایت و توسعه آن است.
  •  دریافت رتبه‌ی بالا در موتور‌های جست‌و‌جوی بزرگ و پیاده سازی تکنیک‌های بهینه سازی موتور‌های جست‌و‌جو
  •  استفاده موثر از ایمیل مارکتینگ
  •  افزایش بازاریابی و نمایندگی‌های فروش و برنامه‌های وابسته به آن.
  •  درخواست تجزیه و تحلیل از کارشناس بازاریابی اینترنتی و یا مشاوران بازاریابی اینترنتی.
  •  ساخت یک لیست ایمیل انتخابی برای پاسخ دهی.
  •  ذکر و انتشار مقالات یا اخبار در وب سایت.
  •  ارسال و انتشار اخبار و مقالات در مطبوعات آنلاین.
  •  تسهیل و اجرای مطالب جالب از طریق وب سایت خود.
  • ایجاد وبلاگ و تعامل با بازدید کنندگان سایت به طور مستقیم.

پیروی از راهنمایی‌های فوق و اجرای ۱۰ استراتژی برتر بازاریابی اینترنتی می‌تواند به شکل قابل ملاحظه‌ای به رونق کسب و کارتان کمک نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار