نکته جالبی که در دنیای گوگل وجود دارد این است که؛ نیازی نیست حتما سایت خود را به گوگل معرفی کنید!

به گزارش خبرنگارحوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل ابزارهای مختلف و رایگانی را برای افزایش رتبه سایت ها در این موتور جست‌و‌جو تعبیه کرده است که به کمک آن ها می توان به یک برند در گوگل تبدیل شد، در این  راهGoogle Webmaster Tools یکی از این ابزارها است. همانطور که می‌دانید؛ Google Webmaster Tools مجموعه‌ای از ابزار‌های رایگان سئو محسوب می‌شود که توسط گوگل و برای استفاده وبمستران طراحی شده است و اطلاعاتی همانند؛ میزان سلامت سایت، تعداد صفحات ایندکس شده، کلمات کلیدی ورودی به سایت، ثبت سایت در گوگل، معرفی نقشه سایت و غیره، همگی از طریق پنل مدیریت وبمستر گوگل، در دسترس افراد قرار می‌گیرد، اما مهمترین کاربرد این ابزار، در شرایط ویژه و مشکلات است که بسیار به شما کمک خواهد کرد. به‌طور مثال در صورت جریمه شدن سایت شما، گوگل از همین طریق به شما اطلاع خواهد داد و یا متخصص سئو شما امکان بررسی وضعیت را خواهد داشت.

پیغام‌های Google Webmaster Tools

مهم‌ترین پیام‌های Google Webmaster Tools عبارتند از:

  • هک شدن سایت و یا وجود بدافزار در سایت
  • معرفی سایت مپ ،نقشه سایت، برای بهتر ایندکس شدن سایت توسط گوگل
  • پیغام تایید نسخه اصلی موبایل یا دسکتاپ برای ایندکس اصلی سایت
  • تعیین وضعیت نمایش سایت به صورت www یا بدون www
  • خطا‌های ایندکس صفحات و عدم دسترسی ربات گوگل به صفحات
  • منقضی شدن گواهی ssl سایت

معرفی سایت به گوگل چه فوایدی دارد؟ + مهم‌ترین پیام‌های Google Webmaster Tools

مزایای معرفی سایت به گوگل

جالب است بدانید, معرفی سایت به گوگل کاری نیست که حتما باید انجام بدید، اما از طرفی اگر انجام بدهید تاثیر بهتری در سئو سایت خواهد داشت، اما این کار چطور ممکن است؟ باید بدانید؛ ایندکس شدن صفحات سایت است که باعث می‌شود بازدید سایت شما بیشتر شود. پس ایندکس شدن زودتر مساوی است با افزایش بازدید بیشتر سایت!

اما چه طور گوگل صفحات سایت را ایندکس می‌کند؟

باید بدانید که؛ ایندکس شدن سایت‌ها از طریق کراولر صورت می‌گیرد.

معرفی سایت به گوگل چه فوایدی دارد؟ + مهم‌ترین پیام‌های Google Webmaster Tools

crawler چیست؟ 

کراولر (Web crawler) ، اسپایدر‌ها (Spider) ربات‌هایی هستند که وظیفه آن‌ها دریافت اطلاعات سایت‌ها و ذخیره آن‌ها در دیتابیس‌ها است.

به عبارت دیگر کراولر‌های گوگل با جست‌و‌جو در اینترنت و در صفحات مختلف سایت‌ها، سایت‌های دیگر را پیدا می‌کنند و آن‌ها را ایندکس می‌کنند.  این موتور‌های جست‌و‌جو هرکدام ربات‌های مخصوص خود را برای کاوش وب سایت‌ها دارند.

معرفی مهم‌ترین ربات‌های موتور‌های جست‌و‌جوگر

  • Googlebot (ربات گوگل)
  • Bingbot (ربات بینگ)
  • Yahoo Slurp (ربات یاهو)
  • MSNbot (ربات msn)
  • Baiduspider (اسپایدر بایدو)
  • Yandex Bot (ربات یاندکس)
  • Sogou Spider (اسپایدی سوگو)

ایندکس شدن سایت در گوگل Crawl شدن توسط سایت خزنده‌های گوگل

جهت بررسی وضعیت ایندکس صفحات سایت و عکس‌ها، بهتر است نقشه سایت را در گوگل وبمستر ثبت کنید، زیرا در این صورت است که متوجه می‌شوید چه تعداد از موارد ثبت شده ایندکس شده‌اند.

می‌توانید اطلاعات زیر در خصوص ایندکس شدن از گوگل وب مستر استخراج کنید:

  • چه صفحاتی ایندکس شده اند- چه صفحات سایت هنوز ایندکس نشده‌اند.
  • عکس‌های سایت آیا ایندکس شده‌اند؟
  • سرعت ایندکس شدن صفحات چقدر است؟ (crawl شدن توسط گوگل)
  • چه نسخه‌ای از سایت در اولویت برای ایندکس شدن قرار بگیرد؟
  • تنظیم کردن سایت برای ایندکس شدن بهتر توسط گوگل با معرفی سایت مپ Site map (نقشه سایت)
  • ایندکس سریع‌تر سایت در مواقع خاص با استفاده از قابلیت fetch as google
  • از دسترسی خارج کردن صفحات مدنظر سایت توسط وب مستران و سئوکاران برای جلوگیری از ایندکس شدن در گوگل
  • آیا سایت ریسپانسیو است؟ (چک کردن ریسپانسیو بودن سایت در گوگل)
  • چه سایت‌هایی و به چه تعداد به سایت ما لینک (بک لینک) دادند؟
  • لینک سازی داخلی سایت ما به چه صورت است؟ چه کلماتی و به چه تعداد از صفحات مختلف لینک گرفته‌اند؟
  • رتبه سایت در کلمات کلیدی مختلف چند است (چه تعداد از کلمات کلیدی ما در صفحه اول گوگل قرار دارد؟)
  • میزان بانس ریت (نرخ پرش سایت) ، تعداد کلیک روی عبارت‌های کلیدی و میزان دیده شدن آن‌ها چقدر است؟

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: گوگل ، وب مستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار