عفو بین‌الملل مقامات فرانسه را متهم به آزار و اذیت، تهدید و ارعاب، و حمله به افرادی کرد که به مهاجران در این کشور کمک می‌کنند.

عفو بین‌الملل: مقامات فرانسه حامیان مهاجران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، عفو بین الملل امروز چهارشنبه در گزارشی جدید مقامات فرانسه را متهم به آزار و اذیت، تهدید و ارعاب، و حتی حمله به افرادی کرد که به مهاجران در شمال فرانسه کمک می‌کنند.

این سازمان با اشاره به اینکه این تلاش‌های عمدی برای بازداشتن افراد از کمک به مهاجران صورت می‌گیرد، اعلام کرد نیرو‌های امنیتی عمداً تلاش می‌کنند موجب محدود شدن اقداماتی شوند که فعالان برای ابراز همبستگی با مهاجران، پناهجویان و آوارگان انجام می‌دهند. در گزارش این سازمان موسوم به ”هدف قرار دادن همبستگی“ تصریح شده است: ”مقامات فرانسوی، افرادی را که کمک‌های بشردوستانه و حمایت‌های دیگر ارائه می‌کنند، آزار و اذیت، و تهدید و ارعاب کرده و حتی با خشونت به آن‌ها حمله کرده اند.“

لیزا ماراکانی، پژوهشگر مدافعان حقوق بشر عفو بین الملل گفت: ”تامین غذا برای گرسنگان و جای گرم برای افراد بی خانمان به طور فزاینده ای، به فعالیت‌هایی خطرآمیز در شمال فرانسه تبدیل شده است چرا که مقامات این کشور همواره افرادی را که این کمک‌ها را در اختیار مهاجران و آوارگان می‌گذارند، هدف قرار می‌دهند.“

فرانسه اکتبر ۲۰۱۶ آلونک نشین موسوم به ”جنگل“ واقع در شهر بندری کاله را از بین برد؛ جایی که گاهی شمار افرادی که در آن بودند به ۱۰ هزار نفر می‌رسید؛ افرادی که امیدوار بودند از آنجا با کامیون‌ها از کانال انگلیس عبور و به این کشور بروند. مهاجرانی که این منطقه سرپناهشان بود، پس از تخریب آلونک‌ها به سرپناه‌هایی در نقاط مختلف کشور منتقل شدند، اما فعالان هشدار داده اند هنوز افرادی در آن منطقه هستند و اوضاعشان وخیم است.

عفو بین الملل اعلام کرد حتی پس از تخریب این آلونک نشین، بیش از هزار و ۲۰۰ نفر هنوز در شرایط خطرناکی در چادر‌ها و اردوگاه‌های غیررسمی در مناطق اطراف کاله زندگی می‌کنند. ماراکانی گفت: ”نقش مدافعان حقوق بشر که از آن‌ها حمایت می‌کنند، مهم است.“

عفو بین الملل گزارش داد آن‌ها دسترسی همیشگی به غذا، آب، شرایط بهداشتی و کمک‌های قانونی ندارند، و همواره در معرض آزار و اذیت، خشونت، و تخلیه اجباری منطقه به دست پلیس هستند. این سازمان به نقل از چند مدافع حقوق بشر اعلام کرد اقداماتی همچون آزار و اذیت، تهدید و ارعاب، و بدرفتاری به بخش لاینفک کار روزانه پلیس تبدیل شده است.

یکی از کارکنان کمک‌های بشردوستانه گفت ژوئن ۲۰۱۸ بعد از تصویربرداری از چهار پلیس که یک خارجی را در کاله تعقیب می‌کردند، پلیس با خشونت او را روی زمین خواباند و گلویش را فشار داد. عفو بین الملل اعلام کرد این فعالان دچار بی خوابی، فشار عصبی و اضطراب شده اند و بعضی از آن‌ها می‌گویند این آزار و اذیت‌ها آن‌ها را از پا انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار