معاون هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه تقریبا بارش‌های سال زراعی ۹۸ - ۹۷ به پایان رسیده است، گفت : پاوه با بارشی به مقدار یک هزار و ۴۶۱ میلی متر پربارش‌ترین شهر استان شناخته شد.

پاوه پربارش‌ترین شهر استان کرمانشاه به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی محمد زوراوند معاون هواشناسی کرمانشاه گفت : میانگین بارش‌های سال زراعی جاری در پاوه (اول مهر ۹۷ تا ۱۵ خرداد ۹۸) نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۹۱۴ میلی متر بود ۶۰ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۹۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی گفت : دومین شهر بارش استان گواور بود که در مدت زمان یاد شده بیش از یک هزار و ۵۶ میلی متر بارش را ثبت کرد تا نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین دوره بلندمدت به ترتیب ۱۷ و ۴۹ درصد رشد داشته باشد.

زوراوند همچنین از جوانرود با یک هزار و ۲۳ میلی متر بارندگی به عنوان سومین شهر پربارش استان در سال زراعی جاری یاد کرد و گفت: میانگین بارش این شهر نیز نسبت به سال قبل ۶۸ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۷۴ درصد افزایش داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه کم بارش‌ترین شهر استان در سال زراعی جاری را نیز سومار با ۴۲۲ میلی متر بارندگی معرفی کرد و گفت: با این حال بارش در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۵۶ درصد رشد داشته است.

وی گفت: سنقروکلیایی با ۵۰۷ و کوزران نیز با ۵۹۶ میلی متر بارندگی پس از سومار کم بارش‌ترین نقاط استان در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ به شمار می‌روند.

زواروند همچنین میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز ۶۸۹ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۲۹ میلی متر بوده ۶۱ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۵۹ درصد افزایش داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در پایان میانگین بارش‌های مهر سال گذشته تا ۱۵ خرداد امسال را ۷۸۰ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۳۲ میلی متر بوده ۴۷ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۶۹ درصد رشد داشته است .

 

 

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.