امام جمعه جوانرود با اشاره اهمیت عید فطر گفت : عید سعید فطر عید توفیق دستیابی به طاعت‌ها و اطاعت‌ها و عید پیروزی اخلاص و عید بازگشت به فطرتی که زلال و خدایی است و مومنان باید در حفظ دستاورد‌های ماه مبارک رمضان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماموستا ملا احمد فخری امام جمعه جوانرود گفت : عید فطر روز گردهمایی و وحدت مومنانی است که پس از یک ماه روزه داری و عبادت بر پایه دستورات اسلام نماز عید را در کنار یکدیگر برگزار می‌کنند و به این وسیله سپاس خود را از خدای متعال اعلام می‌دارند و زکات عید فطر پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز عید فطر «وحدت و برادری» مسلمانان جهان اسلام را نشان می‌دهد، گفت : شرط عید فطر رویت ماه شوا ل وباید دوراز شک وتردید باشد.

امام جمعه جوانرود به برخی ناهمنگی‌ها در اعلام روز عید فطر اشاره کردواظهارداشت: این هماهنگی‌ها با مذاهب امام شافعی، مبانی فقهی وعلوم ستاره شناسی و جغرافیا همخوانی ندارد.

ماموستا فخری علم و آگاهی برمسائل فقهی و اسلامی مهم دانست و گفت: نباید بدون شناخت علم و آگاهی به مسائل دینی اجتهاد کرد چرا که مبانی فقهی و دینی بسیار عمقیق است.

وی بر وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و یادآورشد: وحدت از دستورات خدا در قرآن است .

 

 

انتهای پیام/د

عید فطر روز گردهمایی و وحدت مومنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.