نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه، عید فطر را عید عرفا و اول سال اهل معنا دانست و بر لزوم بهره گیری از معنویات ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آیت‌الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت : عید فطر بازگشت به فطرت، توحید، عبودیت، اطاعت و عبادت است.

وی فلسفه ماه مبارک رمضان را تقوا بیان کرد و گفت : این مناجات‌ها و شب‌زنده‌داری‌ها در لیالی این ماه مبارک اسباب تقواست که برای انسان‌ها فراهم شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بهار قرآن فضای بندگی و توحیدی و فضای خلیفةالله شدن و بندگی با اخلاص است.

آیت‌الله علما به حدیثی از امام علی (ع) در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: ایشان می‌فرمایند که هر کس بندگی و عبادتش بیشتر و تقربش بیشتر باشد، کرامت و ارزشش بیشتر است.

وی بیان داشت: همانگونه که نقل شده است باید بندگی کنید تا همه چیز را در اختیارتان قرار دهند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: آیت‌الله بهاءالدینی نقل کرده‌اند که در دیداری که امام راحل داشته‌اند به امام نکاتی فرموده و ایشان فرموده‌اند که همه چیز در اختیار من است و من در اختیار کس دیگری هستم.

آیت‌الله علما گفت: امام راحل با برخورد و کارهایشان برخی از آیات قرآن را تفسیر و معنا کردند.

وی با بیان اینکه اگر طاعت ما مورد قبول واقع شود، رستگار می‌شویم، ادامه داد: عید فطر عید عرفا و اول سال اهل معناست.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: باید توشه یکساله را از این ماه برگیریم و معنویت این ماه را باید مورد توجه قرار دهیم.

آیت‌الله علما با تصریح اینکه خداوند به دهان بستن ما احتیاجی ندارد، اما ما کرامت می‌یابیم، گفت: همانگونه که امام علی (ع) فرموده‌اند اطاعت و بندگی تجارتی تماماً سود است که ضرر ندارد .

 

 

انتهای پیام/د

لزوم بهره گیری از معنویات ماه مبارک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.