صحن و سرای استان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم ع امروز میزبان قلوب پاک مردم دارالمومنین طبس بود که پس از یک ماه بندگی، نماز عید سعید فطر را برپا کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفت: عید به معنای بازگشت است و آن زمانی که مسلمانان خود را به واسطه عبادت پاک می‌کنند در روز عید فطر گناهانشان بخشیده می‌شود و روزه داران گویا از مادر متولد شده اند، پاک و طاهرند.

وی با تاکید بر این که انسان در مقام بندگی عزیز و بزرگ است گفت: هیچ انسانی در تاریح بشریت به مقام عالی نرسید مگر این که از مقام بندگی عبور کرده باشد و شهادت به بندگی و سپس به رسالت پیامبر در نماز، گواهی بر این حرف است.

خطیب عید سعید فطر افزود: امرز اگر میل به گناه نداریم از خیرات و برکات ماه رمضان است، یعنی در این یک ماه سرمایه خوب از عبادات و اطاعات و بندگی کسب کردیم و امیدواریم با انجام عملی ناشایست این را از دست ندهیم

امام جمعه طبس همچنین در دومین خطبه‌های نماز عید سعید فطر پس از سفارش به یاد خدا و تقوای الهی، از حضور پرشور مردم طبس و مسئولان در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد و افزود: اکثر خبر گزاری‌های دنیا در روز قدس اذعان داشتند که مردم مسلمان ایران با اعلام همبستگی با ملت‌های مظلوم دنیا، خط بطلان بر معامله قرن کشیدند.

وی همچنین از پوشش مناسب برنامه‌های آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم ع در ایام رمضان توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی تقدیر و تشکر کرد و افزود: طبس دارای استعداد‌های زیادی است و در راس این استعداد‌ها که می‌بایست تمام برنامه‌های فرهنگی ما تحت الشعاء ان باشد، قطب فرهنگی خراسان جنوبی و شهر طبس، آقا حسین بن موسی الکاظم است و هر برنامه‌ای که بر خلاف تفکر و ایده‌ی این امامزاده باشد باید خط بطلان باید بر ان کشیده شود و این امامزاده امروز باعث افتخار همه ماست.

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد و یاد و خاطره امام راحل نیز گفت: میگویند ایران انقلابش را صادر می‌کند، ما انقلاب را صادر نمی‌کنیم. انقلاب ما سلاحی برای صادر شدن نیست یک اندیشه برای عزت ملت هاست و عزتی که امروز ایران پیدا کرده است به یمن حضور انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمدی گفت: انقلاب اسلامی به ما درس مقاومت آموخت و نشان داد ایستادن در مقابل دشمن سربلندی دارد و مماشات در برابر دشمن خواری و خفت خواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: امروز امریکای جنایتکار در حال افول است و یکی از نشانه‌های افول آن حضور یک سیاستمدار دیوانه در راس امور انهاست.

امام جمعه طبس در روز عید فطر با تاکید بر سخنان رهبر انقلاب افزود: مسئولان باید تمرکزشان بر مسائل اصلی مملکت باشد
و مهمترین مسئله امروز مسئله اقتصاد و معیشت مردم است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.