ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله لبنان به مسائل متعددی از جمله افزایش قدرت حزب الله و تحولات داخلی این رژیم از سوی دیگر باز می‌گردد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از تلویزیونی المیادین، ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله لبنان در هر گونه جنگ احتمالی در آینده، به مسائل متعددی از جمله افزایش قدرت حزب الله از یک سو و تحولات داخلی این رژیم از سوی دیگر باز می‌گردد.

منال اسماعیل خبرنگار تلویزیون المیادین با اشاره به این موضوع گفت: چرا ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ احتمالی آینده با حزب الله لبنان پیروز نخواهد شد؟ این سؤالی است که با توجه تحولات سریع اخیر در منطقه، دوباره در محافل داخلی اسرائیل با قدرت در حال مطرح شدن است.

تحلیلگران، ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله لبنان را به عوامل متعددی ارجاع می‌دهند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به توانمندی‌های حزب الله و برقراری توازن در قدرت بازدارندگی از یک سو و تحولات داخلی رژیم صهیونیستی از سوی دیگر اشاره کرد.

حاییم لونسون، خبرنگار روزنامه اسرائیلی هاآرتص اذعان کرد: حزب الله با قدرت در مقابل اسرائیل ایستاده است.

خبرنگار المیادین در ادامه افزود: کارشناسان عواملی متعددی را برشمرده اند که به نظر آنان ارتش رژیم صهیونیستی را از کسب پیرزوی در رویارویی احتمالی با حزب الله باز می‌دارد. مهمترین این عوامل عبارتند از: اجتناب از پذیرفتن وقوع تلفات احتمالی در صف نظامیان؛ سیاسی کردن مسائل امنیتی از طریق محصور کردن اتخاذ تصمیمات نظامی و شخصی در میان مسئولان سیاسی؛ فرهنگ از میان برداشتن فرماندهان میدانی؛ حساسیت نامتناسب در مورد اسرای رژیم صهیونیستی (نزد فلسطینیان) و تمایل به بازگرداندن آن‌ها به هر قیمتی، دخالت خطرناک خانواده‌های سربازان در مورد تحولات ارتش. در کنار تهدیدات کلاسیک برای اسرائیل از جمله ایران، سوریه، حزب الله و گروه‌های مقاومت فلسطین، ناظران اسرائیلی خواستار آن هستند که تهدیداتی که آن را تهدیدات نرم توصیف کرده اند، نادیده گرفته نشود چرا که این تهدیدات اگر چه با قدرت نظامی همراه نیست، اما اسرائیل را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند. از جمله این تهدیدات می‌توان به ایجاد اختلال در سیستم داخلی اسرائیل و وارد کردن اسرائیل به مناقشه‌های سیاسی در آمریکا اشاره کرد.

خبرنگار المیادین در پایان گفت: در حال حاضر بحث مطرح در محافل داخلی اسرائیل این است که دشمن جنگ فرسایشی راهبردی پیچیده‌ای را علیه ارتش اسرائیل مدیریت می‌کند که شامل جنگ سنتی و جنگ ضد اطلاعاتی است که «اسحاق بریک» کمیسر سابق رسیدگی به شکایت در ارتش اسرائیل آن را تأیید کرده و اخیرا گفته است ارتش اسرائیل برای ورود به جنگ آمادگی ندارد و از یکی از بزرگترین بحران‌ها در عرصه فرهنگ سازمانی رنج می‌برد که مشکل عمیقی به شمار می‌رود و به صلاحیت‌های ارتش اسرائیل ضربه می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار