دو نمایش خیابانی برای سوگواری امام راحل در شهر های همدان و ملایر اجرا شد.

اجرای نمایش های خیابانی بامحوریت امام راحل در همدان و ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در سی امین سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب نمایش های خیابانی «قیام، خون، خیابان» و «روح الله » توسط هنرمندان همدانی با حمایت حوزه هنری در سطح شهر اجرا شد.

نمایش «روح الله» داستان مردی به نام «شلاقی» را روایت می‌کند که فردی لاابالی است و بر اساس یک اتفاق دچار انقلابی درونی شده و با خط مشی و راه امام خمینی (ره) آشنا می‌شود و خود را موظف به روایت اثر بخشی امام راحل بر زندگی اش برای دیگران می‌داند و پس از مرگ نیز دخترش این رویه را ادامه می‌دهد.

در این نمایش خیابانی زینب حیدری، فاطمه رحیمی، معصومه هاشملو، سما جواهری، مهسا احمدی، نیلوفر نجفی و فاطمه زارعی ایفای نقش کردند و مصطفی کرمی راسخ نیز کار طراحی و کارگردانی «روح الله» را به عهده داشت.

مسئول واحد نمایشی حوزه هنری همدان در حاشیه اجرای این نمایش‌ها هدف از اجرای این نمایش را نشان دادن نقش زنان در حوادث قبل و بعد از انقلاب اسلامی و همچنین حضور پر رنگ قومیت‌های مختلف در به ثمر رساندن اهداف انقلاب و رهنمودهای امام خمینی (ره) بیان کرد.

محمد رضا باباخانی تبیین شخصیت اثر گذار امام خمینی (ره) بر اجتماع و نسل‌های آینده را از دیگر اهداف نمایش‌های خیابانی فوق دانست و افزود: امیدواریم نمایش «روح الله» با استفاده از خلاقیت‌های اجرایی و معناگرایانه از نظر بصری، محتوا و درون مایه اثر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: «قیام، خون، خیابان» نیز به زبانی ساده سعی دارد تأثیر و نقش زنانی که پیرو راه امام راحل هستند را در این انقلاب نمایش بدهد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری همدان گفت: به مناسبت سی امین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی برای گزینش بهترین آثار یک فراخوان صادر شد و در نهایت از بین آثار ارسالی ۲ نمایش یادشده انتخاب شدند.

باباخانی افزود: تئاتر خیابانی با کمترین امکانات و وسایل اجرا از طریق برقراری ارتباط چهره به چهره با تماشاگران بیشترین تأثیر را به جا می‌گذارد.

این نمایش‌ها در پیاده راه بوعلی اجرا و با استقبال گرم و پرشور مردم مواجه شد.

نمایش خیابانی «قیام، خون، خیابانان»  هم روایت یک زن کُرد است که در سه مقطع زمانی دستخوش اتفاقات مختلف می‌شود؛ ابتدا در زمان شاهنشاهی همسرش به دلیل اجرای تعزیه و عزاداری به دست ساواک دستگیر شده و در مقطع بعدی در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب دوست خود را در راهپیمایی از دست داده و دوستش توسط تیراندازی مأمورین شاه شهید و در نهایت در روز رحلت امام خمینی (ره) برای شرکت در مراسم عازم تهران می‌شود.

کارگردانی این نمایش را مهدی روزبهانی به عهداه دارد و فروزان حسینی و مهدی عسگری از هنرپیشه‌های این تئاتر خیابانی هستند.

نمایش «قیام، خون، خیابان» ظهر امروز در ملایر هم اجرا داشت.

انتهای پیام/ا

اجرای دو نمایش خیابانی در سوگ امام خمینی (ره) در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.