مدیر عامل کارگاه با اشاره به تولید ۵۰ نوع قطعه پلیمری، گفت: این کارگاه ۵ درصد تولید قطعات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور را تامین می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی جوکار مدیرعامل شرکت دانش بنیان قطعات پلیمری با بیان اینکه این کارگاه با حمایت پارک علم و فناوری فارس از سال ٩٣ در شیراز فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر قطعات تولیدی این شرکت دانش بنیان به ٣ رشته لاستیک، پلاستیک و کامپوزیت تقسیم بندی می‌شوند.

وی با اشاره به مقاومت شیمیایی، شعله و فشار و همچنین نفوذ ناپذیری قطعات تولیدی، بسیاری از کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها متقاضی این محصولات هستند، افزود: فاز‌های یک و دو پارس جنوبی، خوزستان، کرمانشاه و نفت فلات قاره از مشتریانی هستند که تاکنون از قطعات تولیدی این کارگاه استفاده کرده اند.

جوکار با بیان اینکه تا قبل از این، قطعات پلیمری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از کشور امارات وارد می‌شد، اظهارداشت: در حال حاضر ما نیاز از واردات را به صفر نزدیک کرده ایم، اما همچنان برخی از صنایع بدون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی، این قطعات را از کشور‌های همسایه وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: این شرکت تا دوماه آینده نیز قطعات جدید و راهبردی در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وارد بازار خواهد کرد.

جوکار با بیان اینکه سالانه ١٠ تن انواع قطعات پلمیری در این کارگاه تولید می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این ٢ تن نیز انواع قطعات کامپوزیتی در این کارگاه تولید می‌شود و در این ۵ سال توانستیم سرمایه این شرمت را به ١٠ برابر افزایش دهیم.
منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/م

ساخت قطعات پلیمری در شیراز

برچسب ها: صنعت ، گاز ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار