در پی درخواست‌های مردمی و برخی نهاد‌ها در خصوص چگونگی اثرات تشعشع ناشی از دکل‌های BTS (موبایل) و استاندارد بودن آن‌ها، به درخواست داوطلبانه‌ی مخابرات منطقه کرمانشاه، هیاتی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) به استان کرمانشاه اعزام شد.

بررسی تشعشع دکل‌های موبایل کرمانشاه/میزان تشعشعات حاصل از دکل‌های موبایل یک ده هزارم حدمجازبه گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نمایندگان فنی سازمان تنظیم مقررات به اتفاق قبادیان، مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه، نماینده  دادستان کرمانشاه، مقامات و مسئولین برخی از دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، شهرداری، آموزش وپرورش وجهادکشاورزی استان در تعدادی ازنقاط آموزشی ودرمانی حضور به هم رساندند و نمایندگان فنی سازمان تنظیم مقررات رادیویی با استفاده از دستگاه‌های سنجش، استاندارد بودن میزان تشعشعات حاصل از دکل‌های موبایل را اندازه گیری نمودکه میزان آن، یک ده هزارم حدمجازاعلام وبه رویت حاضرین رسید.

 قبادیان، مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه اظهارداشت:دکل‌های BTS که کارتامین پوشش‌دهی ارتباط تلفن‌های همراه را انجام می‌دهد، در ایران با همان تکنولوژی استفاده شده در سراسر جهان و کشور‌های پیشرفته اجرا می‌گردد.

 قبادیان افزود:درراستای مسئولیت‌های اجتماعی وحساسیتی که برسلامت مردم عزیزوعموم جامعه وجوددارد و
با توجه به اینکه ذهنیت‌هایی در خصوص اثرات زیان‌آور تشعشع دکل‌های BTS (موبایل) در بین عموم جامعه هست، مخابرات وظیفه خود می‌داند که جهت تنویر افکار عمومی و رفع نگرانی‌های احتمالی مردم عزیز، ازطریق منابع علمی واثبات شده ونهاد‌های نظارتی نظیرسازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی وهمچنین سازمان انرژی اتمی، موضوع بی ضرر بودن این تششعات را تبیین نماید.

وی افزود: اقداماتی درراستای اطمینان بخشی به مردم عزیز صورت پذیرفته که انشاالله به تدریج و با شیوه‌های مختلف به اطلاع و آگاهی عموم مردم شریف استان خواهد رسید.

وی بیان کرد:به مردم عزیز اطمینان می‌دهم که میزان این تشعشعات از حد مجاز بسیار پایین‌تر بوده و هیچگونه گزارش اثبات شده‌ای در رابطه باآثارزیان بارتشعشعات دکل‌های موبایل درمنابع علمی جهان تاکنون منتشر نگردیده است.

انتهای  پیام/ز



هیچگونه گزارش اثبات شده‌ای در رابطه باآثارزیان بارتشعشعات دکل‌های موبایل منتشر نشده است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.