معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : انتقال دستاورد‌های تحقیقاتی در کشاورزی دیم یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مراسم "روز مزرعه" گفت : با توجه به اینکه ۸۰درصد از مزارع استان دیم است، انتقال دستاورد‌های تحقیقاتی به مزارع دیم یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه برنامه روز مزرعه برنامه خوبی جهت معرفی دستاورد‌های تحقیقات کشاورزی به کشاورزان است گفت : این برنامه تاثیر بسزایی در انتقال یافته‌های جدید دارد.

صفوی با بیان اینکه طی سنوات گذشته ارقام منصور، عادل و هاشم در نخود وارد عرصه‌های زراعی شده است، گفت: این ارقام در حال حاضر توسط کشاورزان کشت می‌شود و امروزه ۳۰هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت نخود پاییزه رفته که نسبت که کشت‌های نخود بهاره طی سنوات گذشته، این کشت از ویژگی درآمدزایی بالاتری برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پروژه امنیت غذایی در استان کرمانشاه گفت: در این راستا دو سکوی نوآوری که در آن‌ها کار‌های به نژادی و به زراعی انجام می‌گیرد، ایجاد شده است .

 

 

انتهای پیام/د

۸۰درصد از مزارع استان دیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.