در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«و ناگهان باران» روایت پرغصه مردم سیل زده است

تهیه کننده مستند «وناگهان باران» درباره این مستند تلویزیونی و روند تولید آن می‌گوید.

پیام ابراهیم پور کارگردان، طراح و تهیه کننده مستند تلویزیونی «وناگهان باران»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این مستند تلویزیونی اظهار کرد: همیشه بعد از اتفاقاتی مانند سیل و زلزله همه ارگان‌ها، نهاد‌ها و چهره‌ها برای کمک و خدمت‌رسانی به استان‌ها میرند. در سیل اخیر هم که در نوروز امسال بین استان های گلستان، لرستان و خوزستان رخ داد بسیاری از مردم، خبرنگار‌ها و ... به مناطق سیل زده رفتند، البته خیلی از مدیران و چهره های مطرح کشور هم به این شهرها رفتند. در همان زمان یعنی ایام نوروز و یک ماه پس از آن هم تصاویر و مستندات و بخش‌هایی تصویری متعددی از سیما پخش شد، اما ما تصمیم گرفتیم برای ماه مبارک رمضان به جای اینکه مهمان هموطنانمان در مناطق سیل‌زده باشیم از آنها در تهران پایتخت ایران پذیرایی کنیم و میزبان آنها باشیم.

هنوز جایگزینی برای «ماه عسل» سر سفره های افطار مردم پیدا نشده است/ «و ناگهان باران» روایت پرغصه مردم سیل زده است

وی در ادامه با اشاره به اینکه مستند تلویزیونی «و ناگهان باران» در ۱۵ قسمت راوی مردم سیل زده ایران است، گفت: در بخش مستندی که در نظر گرفتیم با همکاری و همت بسیج رسانه ملی از هموطنانمان در مناطق سیل زده دعوت کردیم و از آن‌ها خواستیم تا یک شب افطاری مهمان ما باشند. البته این مهمانی در خانه اهالی تهران رقم خورد و ما هر شب در یکی از خانه‌های تهران، شهرری و حتی دماوند میزبان بودیم.

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «شب‌های روشن» با بیان حضور عکاسان، مستندسازان در برنامه «و ناگهان باران» عنوان کرد: ما هر شب یک مهمان و یک میزبان داشتیم و یک شاهد عینی یعنی راوی که بتواند برای ما از شواهد خود را از مناطق سیل زده سه استان گلستان، خوزستان و لرستان بیان کند. درواقع شاهد عینی کسی است که اشراف کامل به هر دو قصه میزبان و مهمان دارد و قرار است آن روایتگر یا مجری ما باشد.

هنوز جایگزینی برای «ماه عسل» سر سفره های افطار مردم پیدا نشده است/ «و ناگهان باران» روایت پرغصه مردم سیل زده است

ابراهیم پور در ادامه درخصوص انتخاب مهمانان و میزبان عنوان کرد: در کمترین زمانی که داشتیم باید مهمان و میزبان هر قسمت را به نوعی انتخاب می کردیم که فصل مشترکی با هم داشته باشند، به طور مثال اگر یک شب دکتر مامایی از منطقه پلدختر به تهران دعوت کردیم از اینجا در تهران میزبان ما یکی از اعضای انجمن مامایی کشور بود، تا بتوانیم قصه ای جذاب برای مخاطبان روایت کنیم. 

تهیه کننده و طراح برنامه تلویزیونی «ماه نشان» در پاسخ به اینکه چرا به رمضان امسال به سراغ برنامه تلویزیونی نرفته‌اید، تصریح کرد: به عقیده من زمان برنامه های گفت‌وگو محور در تلویزیون تمام شده است و متاسفانه وقتی ما برنامه ای مانند «ماه عسل» را جمع می کنیم دیگر در پی جایگزینی برای چنین برنامه با سابقه سیما از شبکه سه نیستیم. تا امروز برنامه ای موفق گفتگو محور در رسانه زیاد داشتیم، اما حالا که نمی توانیم برنامه ای قصه گو داشته باشیم، به ساخت مستندهای رئالیتی شو پناه می بریم. 

هنوز جایگزینی برای «ماه عسل» سر سفره های افطار مردم پیدا نشده است/ «و ناگهان باران» روایت پرغصه مردم سیل زده است

وی درباره عدم حضور مجری در مستند تلویزیونی «وناگهان باران» گفت: دو دغدغه مهم در نبود راوی داشتیم که یکی از اهداف ما حذف سلبریتی هایی است که معمولا با اتفاقاتی مانند سیل و زلزله وارد میدان می شوند و بخش اعظمی از حضور آن ها هم نتیجه خوبی ندارد. البته قصه پرغصه سیل و زلزله روایتگری خاص خودش را دارد و نیاز به مجری نیست. اگر می بینیم که رسانه از طریق مجری بازیگران آسیب می بیند، پس باید به این نوع فرم برنامه ها مانند مستند ترکیبی اعتماد کنیم و آن ها را جایگزینی برای برنامه های گفتگو محور خود کنیم.

ابراهیم پور  افزود: مجموعه مستند «وناگهان باران» ابتدا قرار بود در سی قسمت تولید شود، اما به دلیل نبود زمان مناسبت، گستردگی پروژه، هماهنگی پرواز مهمان ها و ... به پانزده قسمت و پخش از شبکه یک سیما رسیدیم.

هنوز جایگزینی برای «ماه عسل» سر سفره های افطار مردم پیدا نشده است/ «و ناگهان باران» روایت پرغصه مردم سیل زده است

عوامل این برنامه عبارتند از: کارگردان، طراح و تهیه کننده: پیام ابراهیم پور، مدیر تولید: فاطمه حبیبی، هماهنگی و برنامه ریز: مسعود اختری، دستیار تهیه کننده : امیر صادقی، محقق و نویسنده: محمود عزیزی، مدیر تصویربرداری و نورپردازی: وحید کاظمی و بهرام اجرایی، صدابردار: ابراهیم جباری، مسئول تشریفات: مهدی حافظ، مدیر گروه برنامه های تلویزیونی بسیج رسانه ملی: محسن اقبال دوست، تدوین: میلاد باریکانی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار