هر هکتار از جنگل‌های زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری قادر به تولید سالانه ۲.۵ تن اکسیژن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هر هکتار از جنگل‌های زاگرس در این استان قادر به تولید سالانه ۲.۵ تن اکسیژن هستند.

وی افزود: با پوشش مطلوب درختان و گیاهان، امکان جذب سالانه ۶۸ تن گرد و غبار و ریزگرد نیز در هر هکتار از جنگل‌های این استان وجود دارد.

محمدی مقدم اضافه کرد: هر هکتار از جنگل‌های چهارمحال و بختیاری نیز حدود ۱۰۰ پایه درخت وجود دارد که هر درخت از لحاظ اقتصادی ۵۰ میلیون ریال ارزش دارد.

وی ادامه داد: گونه‌های غالب جنگل‌های استان بلوط ایرانی، بادام کوهی، زالزالک، بنه یا پسته کوهی، داغداغان یا تاگ، گلابی وحشی، شنگ، زبان گنشجک و مهلب است.

محمدی مقدم گفت: منطقه رویشی این جنگل‌ها در نواحی غربی استان در دو حوضه آبریز دز و کارون، از منطقه موگویی در شهرستان کوهرنگ آغاز می‌شود و تا غرب شهرستان اردل، قسمتی از بخش ناغان شهرستان کیار و شهرستان لردگان ادامه دارد.

وی افزود: یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را اراضی و مراتع طبیعی تشکیل می‌دهد که حدود ۳۰۷ هزار هکتار آن جنگل است.

انتهای پیام/ف

جذب ۶۸ تن گرد و غبار در هر هکتار از جنگل‌های زاگرس

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار