به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میزان پوشش بیمهای و تعهدات مدنظر برای زائران حج تمتع ۹۸ یکی از موضوعاتی است که از سوی زائران محترم مطرح شده و سازمان حج و زیارت نیز نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اهتمام ویژهای دارد.
در این خصوص میزان پوشش بیمهای زائران حج تمتع ۹۸ و نوع تعهدات در نظر گرفته شده در رابطه با بیمه درمان، عمر، حادثه و مسئولیت بار اعلام شد.
قرارداد بیمهای زائران حج تمتع ۹۸ با بیمه ایران منعقد شده و شروع پوشش بیمهای از ۴۸ ساعت قبل از خروج از کشور تا ۷۲ ساعت پس از ورود به کشور تعیین شده است.
در صورت فوت به هر علت هر یک از بیمه شدگان پرداخت غرامت به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال (۳۵ میلیون تومان)
در صورت فوت هر یک از بیمه شدگان در اثر حادثه پرداخت غرامت به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان)
بدیهی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد میزان غرامت فوت جمعا ۳ میلیارد ریال (۳۰۰ میلیون تومان) خواهد بود.
در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و کامل پرداخت غرامت به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان)
در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و جزئی پرداخت غرامت حداکثر تا سقف مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان)
در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه ای، پرداخت خسارت تا سقف مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال (۲۷ میلیون تومان)
پرداخت هزینههای درمان سرپایی و پاراکلینیکی بعلت بیماری یا حادثه همانند انجام نوار قلب، رادیولژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف ۲۷ میلیون ریال (۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) امکان پذیر خواهد بود.
بیشتر بخوانید: سرانه اسکان زائران در عرفات و منا چقدر است؟
اموال هر نفر از زائران در زمان رفت تا سقف مبلغ ۱۰ میلیون ریال (۱ میلیون تومان) و در زمان برگشت تا سقف مبلغ ۳۰ میلیون ریال (۳ میلیون تومان) تحت پوشش بیمه خواهد بود.
خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر ۲۵ درصد استهلاک تا سقف ۱۰ میلیون ریال (۱ میلیون تومان) از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد و برای گوشی تلفن همراه غرامتی پرداخت نخواهد شد.
بار هر یک از زائران از زمان رفت و تحویل بار به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحویل بار به ایشان در فرودگاه ایران تحت پوشش بیمه قرار خواهد داشت.
لازم به ذکر است؛ مسئولیت بار زائران که در زمان رفت یا برگشت از عربستان تحویل شرکتهای هواپیمایی شده و در ازاء آن تگ بار به زائران تحویل شده با شرکتهای هواپیمایی بوده و شرکت بیمه گر نسبت به این لوازم تعهدی نخواهد داشت؛ بنابراین نیاز است زائران گرامی نسبت به اخذ لوازم کامل خود از شرکتهای هواپیمایی توجیه شوند.
همچنین در صورت مفقودی اشیاء و لوازم میبایست مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به اطلاع ستادهای مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره یا مدیریتهای حج و زیارت استانهای سراسر کشور اطلاع رسانی شود.
وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، ساعت مچی، کالسکه بچه، ویلچر، دارو و مواد غذائی، اکو، آمپلی فایر، لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، عطر و ادوکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد از تعهدات بیمه گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد شد.
گفتنی است که مدت زمان اعلام خسارت از زمان وقوع حادثه، حداکثر ۹۰ روز خواهد بود؛ بنابراین زائران و مدیران کاروانها باید در اولین فرصت ممکن وقوع خسارت را به ستادهای سازمان حج و زیارت در عربستان یا دفاتر حج و زیارت استانها اعلام کنند؛ بدیهی است پس از گذشت ۹۰ روز از زمان وقوع حادثه در صورت اعلام خسارت بیمه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.
هزینه بیمه زائران عزیز در زمان ثبت نام از آنها دریافت شده است و تعهدات ذکر شده در صورت بروز هر گونه مسئله یا مشکل مورد توجه خواهد بود.
پوششهای بیمهای ذکر شده برای همه زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است، اما چنانچه زائری بخواهد تا بیمه مکمل و مضاعف برای خود انجام دهد، میتواند با مراجعه به هر یک از شرکتهای بیمهای یا شعب آنها در سراسر کشور به میزان دلخواه و سقف مورد نظر، از تعهدات مضاعفتر بهره بگیرد.
انتهای پیام/