ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال به مصاف تیم‌های ملی برزیل، آرژانتین و ژاپن می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته اول لیگ ملت‌های والیبال با کسب سه برد متوالی ایران مقابل تیم‌های ملی ایتالیا، چین و آلمان و صدرنشینی ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.

پس از پایان هفته اول لیگ ملت‌ها، ایران با سه پیروزی و کسب ۹ امتیاز در صدر جدول این مسابقات قرار گرفت و کشور‌های فرانسه و برزیل به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند. ایران در این هفته با برد سه بر یک مقابل ایتالیا و پیروزی سه بر صفر مقابل تیم‌های چین و آلمان، کشور چین را به مقصد توکیو ژاپن برای حضور در هفته دوم این رقابت‌ها ترک کرد.

ملی پوشان ایران در هفته دوم به ترتیب با تیم‌های برزیل، آرژانتین و ژاپن بازی می‌کنند.

  • ایران - برزیل / جمعه ۱۷ خرداد ماه – ساعت: ۱۱:۱۰
  • ایران - آرژانتین/ شنبه ۱۸ خرداد ماه – ساعت: ۱۰:۴۰
  • ایران - ژاپن/ یکشنبه ۱۹ خرداد ماه ساعت: ۱۴:۱۰

تیم برزیل با کسب ۹ امتیاز و سه برد متوالی در برابر تیم‌های آمریکا، استرالیا و لهستان در هفته اول لیگ ملت‌ها اینک با انگیزه بسیار بالایی خود را برای رویارویی با سرو قامتان ایران آماده کرده است. این تیم هم اکنون در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفته است.

کشور آرژانتین نیز با کسب ۶ امتیاز و ۲ پیروزی مقابل تیم‌های پرتغال و بلغارستان و یک شکست در برابر کانادا با قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول، چین را به مقصد توکیو ژاپن ترک کرده است.

سومین حریف ایران یعنی ژاپن که از امتیاز میزبانی برخوردار است، هفته اول را با ۲ شکست برابر فرانسه و روسیه و یک پیروزی مقابل صربستان به پایان رساند.

جبار قوچان نژاد کارشناس والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: ژاپن مانند چین یک تیم سرعتی با عملکرد خوب است، اما ظرفیت و پتانسیل والیبال این کشور از ایران به نسبت پائین‌تر است، شکست دادن این تیم برای ملی پوشان ما چندان کار سخت و خطرناکی نیست، اما نباید مغرور شویم.

او تصریح کرد: هر چند برزیل و آرژانتین تیم‌های خوبی هستند، اما تیم ما هم بازیکنان توانمند زیادی دارد و ما مقابل این تیم‌ها دست و پا بسته یا ضعیف نیستیم و با سرویس‌های خوب قدرتی و پرشی و همچنین دفاع روی تور می‌توانیم بازی منسجمی را با تمرکز بالا از خودمان مقابل این حریفان ارائه دهیم تا در بازی‌های داخلی ایران در هفته سوم و چهارم، والیبالیست هایمان ذخیره روانی خوبی داشته باشند.

ایران و برزیل تاکنون هشت بار در لیگ ملت‌ها به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم سرو قامتان ما از این دیدار‌ها کسب سه پیروزی بوده است. اولین دیدار ملی پوشان ما با این کشور در قالب رقابت‌های لیگ ملت‌ها مربوط به سال ۲۰۱۴ می‌شود که در همان مسابقات پنج مرتبه در برابر این تیم قرار گرفتیم که سه پیروزی سهم ما شد، اما در نهایت برزیل در همان سال در عنوان دومی لیگ ملت‌ها را رسید و ایران نیز چهارم این رقابت‌ها شد.

پس از گذشت ۲ سال بار دیگر در لیگ ملت‌های ۲۰۱۶ ایران و برزیل ۲ مرتبه به مصاف یکدیگر رفتند که سهم پسران ایران تنها شکست بود. یک بار با نتیجه سه بر صفر و یکبار هم با نتیجه سه بر یک. اما آخرین دیدار ملی پوشان ما با این تیم در لیگ ملت‌ها مربوط به سال ۲۰۱۷ می‌شود که باز هم ایران بازی را با نتیجه سه بر یک به این تیم واگذار کرد.

دومین حریف ایران یعنی آرژانتین تاکنون چهار مرتبه در لیگ ملت‌های والیبال با ایران رو به رو شده است و امسال پنجمین تقابل خود را با سرو قامتان ما تجربه می‌کند. لیگ جهانی ۲۰۱۵ ایران با نتیجه سه بر یک مغلوب آرژانتین شد، اما در لیگ جهانی ۲۰۱۶ با ۲ پیروزی مقابل این تیم شکست پیشین را جبران کرد و در رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۷ نیز توانست یا نتیجه سه بر ۲ پیروز دیدار با این کشور باشد. ایران در چهار بازی لیگ ملت‌ها تاکنون سه پیروزی مقابل تیم آرژانتین کسب کرده است و اینک برای کسب چهارمین پیروزی به توکیو سفر کرده است.

آخرین حریف ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها میزبان این رقابت‌ها کشور ژاپن است. ملی پوشان ما با این تیم مسابقات زیادی داشته اند که در بیشتر آن‌ها تیم ما پیروز میدان بوده است، اما تاکنون در قالب رقابت‌های لیگ ملت‌ها به مصاف یکدیگر نرفته اند. ایران از ۳۸ بازی در برابر این تیم در ۲۰ بازی به پیروزی رسیده است.


بیشتر بخوانید:

ایران ۳ - ایتالیا ۱ / شروع فوق العاده شاگردان کولاکوویچ با طلسم شکنی در نخستین بازی

ایران ۳ - چین ۰ / بلندقامتان ایران با اقتدار دیوار چین را فرو ریختند / عزم جدی برای صدرنشینی

ایران - آلمان/ مصاف سروقامتان ایران و ژرمن‌ها در سرزمین اژد‌ها

ایران ۳ - آلمان ۰ / زور ژرمن‌ها هم به شاگردان کولاکوویچ نرسید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار