رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از راه اندازی شبکه آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی خبر داد.

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با  خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شبکه آزمایشگاهی و پلتفرم  همکاری با محققان دانشگاهی اظهار کرد: شبکه آزمایشگاهی با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های علمی برای کمک به محققان سراسر کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد:  نزدیک به ۱۱ هزار و چهارصد دستگاه در ۵۱۲ مجموعه آزمایشگاهی عضویت دارند و به اعضای هیئت  علمی و نخبگان خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی ارائه می‌دهند.

قادری فر با بیان اینکه به اعضای هیئت علمی و باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی راهبردی تخفیفات مناسبی داده می‌شود، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد تخفیف به اعضای هیئت علمی،۹۰ درصد تخفیف به دانشجویان ایرانی که از خارج  کشور بازگشته‌اند و ۹۰ درصد تخفیف هم برای نخبگان ایرانی ذیل شبکه آزمایشگاهی وجود دارد.

برگزاری نشست‌های تخصصی برای بهره‌مندی از توان نخبگان 

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با  اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی اظهار کرد:  برای انتقال تجربه و همچنین بهره‌گیری از دانش  و تجربه اعضای هیئت علمی و نخبگان کشور نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

وی درباره همکاری سازمان‌های عالمی کشور با شبکه آزمایشگاهی راهبردی گفت: هم اکنون بسیاری از نهاد‌های علمی بزرگ همچون جهاد‌دانشگاهی و دانشگاه آزاد با شبکه آزمایشگاهی راهبردی همکاری می‌کنند.

قادری فر ادامه داد: برای کمک رسانی سریع به محققان دانشگاه آزاد و اعضای جهاد دانشگاهی،  آزمایشگاه‌های مخصوصی ایجاد می‌شوند.

رئیس  مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی یاداوری کرد:  آزمایشگاه‌های خصوصی مختلفی در سراسر کشور وجود دارند و البته در تمام ساعات روز خدمات ارائه نمی‌کنند، اما در بستر شبکه آزمایشگاهی راهبردی و به دلیل ایجاد سرویسی مشترک هریک از محققان می‌توانند در ساعات مختلف روز با مراجعه به آزمایشگاه‌ها کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.