مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه مبلغ مستمری مددجویان این نهاد را بین ۲۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری خانواده کمیته امداد در استان، گفت : این تعداد در قالب ۸۰ هزار خانوار تحت پوشش خدمات و حمایت‌های کمیته امداد استان قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش مراجعات و درخواست‌های مردمی جهت قرارگیری در لیست خانواده‌های تحت پوشش این نهاد، گفت : با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب و آمار بالای بیکاری استان و نیز با توجه به تکانه‌های اقتصادی چند وقت اخیر، تعداد مراجعین کمیته امداد روز به روز در حال افزایش است.

خدرویسی تصریح کرد: امکان پذیرش همه مراجعین وجود ندارد و با توجه به اینکه پرداخت مستمری به مددجویان داریم میت وانیم تا سقف خاصی پذیرش مددجو داشته باشیم.

وی افزود: از طرفی عضویت در خانواده کمیته امداد مستلزم داشتن شرایطی است و تنها یتیمان بی پناه و زنان بی سرپرستی که حامی نداشته و مهریه نمی‌گیرند و از هیچ محلی هم حقوق دریافت نمی‌کنند تحت پوشش ما قرار دارند. همچنین مردانی که عملا از کار افتاده شده اند و توان کار ندارند تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرند.

خدرویسی از افزایش بیش از ۱۵ هزار خانواری جمعیت خانواده کمیته امداد استان در سال گذشته خبر داد وافزود: سال گذشته توانستیم از محل تبصره ۱۲ قانون بودجه بیش از ۱۵ هزار خانوار را تحت پوشش درآوریم.

وی افزود: همچنین از محل سهم ویژه‌ای که بابت زلزله دریافت کردیم هشت هزار خانوار جدید را تحت پوشش درآوردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه در تشریح خدمات این نهاد به مددجویان تحت پوشش، گفت: اولین اقدام ما در جهت حمایت از مددجویان پرداخت مستمری است.

وی افزود: هم اکنون ماهانه هر مددجوی تحت پوشش ۲۰۷ هزار تومان، خانوار دو نفره ۳۶۶ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۹۶ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۶۴۸ هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر ۷۴۴ هزار تومان مستمری می‌گیرند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان در حال حاضر ماهانه ۲۶ میلیارد تومان صرف پرداخت مستمری مددجویان می‌شود.

خدرویسی با اشاره به هزینه‌های دیگر مددجویان، گفت: اگر هزینه‌های فرهنگی، مذهبی، درمانی، آموزشی و ... را هم لحاظ کنیم، ماهانه با لحاظ پرداخت مستمری، حدود ۳۶ میلیارد تومان برای مددجویان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: این هزینه‌ها در حالی است که ماهانه از محل صندوق صدقات تنها ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری می‌شود که حتی جبران بخش کوچکی از هزینه‌های ما هم نیست و هزینه مددجویان از سایر منابع تامین می‌شود.

خدرویسی در ادامه به خدمات کمیته امداد در بحث تامین مسکن مددجویان زلزله زده استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با حمایت‌های رییس کمیته امداد کشور و برنامه ریزی صورت گرفته توانستیم قبل از گرانی مصالح پرونده ساخت و ساز واحد‌های تخریبی مددجویان مناطق زلزله زده را تقریبا ببندیم.

وی از ساخت ۵۲۰۰ واحد مددجویان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۰۰ واحد در ۱۰ شهرستان و ۱۹۵۰ روستا باقی مانده که عمده گرفتاری آن‌ها این است که در شهر‌ها بحث مشکلات با شهرداری‌ها مطرح است و در روستا‌ها نیز بحث جابجایی روستا مطرح است و نمی‌توان فعلا ساخت و ساز انجام داد.

خدرویسی به خدمات امداد در بحث اشتغال مددجویان هم اشاره کرد و افزود: تنها در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به ۵۰۳۰ مددجو پرداخت شد و کمیته امداد استان توانست با این عملکرد رتبه اول کشور در حوزه اشتغال مددجویان را از آن خود کند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان این میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حالی است که این نهاد وظیفه‌ای در بحث ایجاد اشتغال ندارد.

خدرویسی معتقد است، اگر هر یک از دستگاه‌ها بتوانند این میزان در حوزه اشتغال فعالیت کنند مشکل بیکاری استان به راحتی مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان پرداخت بخشی از این تسهیلات به افراد غیرمددجو نیز وجود دارد، گفت: سیاست‌های کمیته امداد به گونه‌ای است که از فقیرشدن افراد هم پیشگیری کند، بعضا خانواده‌هایی هستند که با دریافت تسهیلات اشتغال می‌توانند برای خود ایجاد شغل کرده و یا گرفتاری شان را مرتفع کنند و فقیر و نیازمند نشوند و در همین راستا کمیته امداد سعی می‌کند به این افراد نیز کمک کند.

خدرویسی گفت: سال گذشته ۴۰ درصد تسهیلات به افراد غیرمددجوی نیازمند پرداخت شد و بیش از دو هزار جوان متاهل غیرمددجو تسهیلات اشتغال دریافت کردند.

وی با اشاره به تامین ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان در سال جاری، گفت: امسال هم در نظر داریم با همین مجوز خاص بخشی از تسهیلات را به افراد غیرمددجوی نیازمند بدهیم.

خدرویسی در ادامه از تغییر بیمه پایه مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت خبر داد و افزود: تا پیش از این مددجویان کارت بیمه کمیته امداد داشتند که در این بین برای جوانان و نوجوانان مددجو سخت بود که هنگام مراجعه به مراکز درمانی این کارت را نشان دهند.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های دو ساله رییس کمیته امداد، امسال بودجه بیمه مددجویان از کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل شد و این افراد از ابتدای امسال دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند و هنگام مراجعه به مطب دکتر یا داروخانه دیگر دغدغه‌ای ندارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گریزی هم به بحث تامین مسکن مددجویان داشت و افزود: در حال حاضر شرایطی در بازار مسکن به وجود آمده که هر چقدر هم اعتبار لحاظ کنیم، مددجویان توان خرید مسکن ندارند.

وی افزود: هم اکنون با همکاری سپاه در حال ساخت واحد‌های مسکونی برای مددجویان روستایی هستیم و امیدواریم بتوانیم برای سایر مددجویان هم بحث تامین مسکن را انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه به فعالیت‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد وافزود: خوشبختانه با همت مردم نیکوکار کرمانشاه بیش از ۳.۷ میلیارد تومان در ماه مبارک جمع آوری شده که این رقم با اضافه شدن زکات فطریه بیشتر هم می‌شود.

وی افزود: همچنین درماه مبارک رمضان هزار حامی جدید برای ایتام پیدا کردیم و در حال حاضر ۱۰ هزار یتیم و محسنین (کودکانی که پدران از کار افتاده دارند) تحت پوشش ۲۰ هزار حامی قرار دارند.

وی سرانه دریافتی ایتام استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در کنار کمک‌ها و مستمری کمیته امداد، هر یتیم و محسنین بطور میانگین ماهانه حدود ۲۵۰ هزار تومان از حامی خود دریافت می‌کند .

 

 

انتهای پیام/د

هر مددجو ماهانه ۲۰۰ هزارتومان "مستمری" می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۵:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من زیر پوشش کمیته نیستم ولی این پیام ها را خواندم بقران اشک ریختم خداوند عزیزان به همه شما عزیزان صبر بده و دعا میکنم سالم باشید تا کار کنید و پولدار بشوید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۵:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
من زیر پوشش کمیته نیستم ولی این پیام ها را خواندم بقران اشک ریختم خداوند عزیزان به همه شما عزیزان صبر بده و دعا میکنم سالم باشید تا کار کنید و پولدار بشوید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عطابی
۱۱:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۳تابچه دارم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی اکبری شاهیوردی
۲۲:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من هفت سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بودم.والان هفت ماهه مستمری ام راقطع کردند.ودارای هفتادویک درصد بیماری نیز میباشم دارای دوفرزند دختر بچه میباشم وفقط خانه دارم ودرامدم ازکارگری میباشد سالها پیش که مستجربودم کرایه خانه به من ندادند هزینه ها را به کی دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
یه خانم مسن تنها بی خانمان تو روستامون روستای طالبخان شهر مراغه استان اذربایجان شرقی ،شبا تویه خونه نیمه کاره میموندچندتاسگ بهش حمله کردن حتی بااورژانس تماس گرفتیم اومدن بردن.بعد که پیگیر شدیم گفتن چند بار مورد جراحی قرارگرفته وهپاتیت هم داره.رفتم قضیه روبه کمیته امدادوبهزیستی گفتم،گفتن مددجو زیاده ماکاری نمیکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
باسلام وخسته نباَشید والاه این حقوقهای که می نویسید مستمری بگیران کمیته دریافت میکنند یاسایر خدمات که ازجمله کرایه خانه ویاصاحب خانه بلکل در شهرستان ما کلا فرق میکنه یا نظارت درست نیست یا تو شهرستان ما فرق میکنه که ما از اون خبر نداریم خواهشن رسیدگی کنید قسر کمیته امداد واقعا محتاج هستند چون اگه داشتن که عضو نمی شدن از شهرستان میانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
من یک نفر هستم و کمیته 150 تومن مستمری بهم میده و این مبلغی که تعین کردن رو نمیدن من خودم کارگری میکنم و با این پول هیچ کاری نمیتونم بکنم چون کلی قسط بدهکار هستم .....
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۱۹:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
زن سرپرست خانوار هستم ومستاجر نشین پول پیش خونه رو صاحبخونه زیاد کرده اجاره نامه رو بردم کمیته تقاضای پول پیش کردم میگن باید ضامن بیاری بهت پول پیش بدیم واز حقوقم که 270 هزار هستش کم میشه اخه این 270 هزار تومن پول نو وپنیر نمیشه فقط هرماه بدهی مون زیاد مبشه پول اب وگاز وبرق بماند بخدا شرمندم پیش بچه م اخه کی میتونه با 270 هزارتومن زندگی کنه که مددجوها بتونن انصاف داشته باشین ما ها ادمیم بخدا خجالت میکشیم وارد کمیته امداد میشم دیگه چار ه ای نداریم مسیو لین پیاممو به گوش مسئولین بالاتر برسونین بگین مستمری ما فقط پول برق خونت میشه ما هم دلمون میوه میخواد سفر میخواد پوشاک میخواد وغیره حداقل برای پول پیش خونه ضامن نخواهین بلا عوض بدین از کجا بیارم قسط بانک و بدم با همین270 هزارتومن بدم بخدا میره بدهی خدااااااااااااااااااااااااا کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
گل پری شیرزای
۰۸:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
ماهیانه ۳۶۰ میگیرم ماهی ۸۰۰قسد عقب افتاده دارم تاحالاکارگری میکردم یه جوراب بانک قسد میدادم ولی الان مریض هستم چند بار عمل شدم توانایی کار ندارم سرپرست۲ دختر یتیمم هستم لطفا به فکر ما دردمندها باشید بعد خدا امیدم به شما هیچ درآمدی ندارم فقط کارگری شهر دور بچهامو می زارم خونه برادر شوهرم...هردوسه ماه میام پیششون افسردگی گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
من خانواده ۳ نفره هستم ماهی ۳۶۰ تومن بهم میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۸
عجب...پس اینقدر باید میگرفتیمو نمیدن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
باعرض سلام وخسته نباشید برای رضای خدا حقوق کمیته امداد افرادی کع هیچ درامدی ندارن وفقط همین حقوق دارن مخصوصا افراد مجرد یتیمبا اینکه اجناسم گران شدهرو زیاد کنید با تشکر فروان
Netherlands
ماشالله
۰۹:۳۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
این رقمی که شما میگید با اونی که ما دریافت میکنیم کلا متفاوت است
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۱:۴۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
من سه نفرهستم ۲۸۹هزارتومان بهم میدن بجزازاین پولد دیگه هیچی به مانمیدن ن بیمه ن بسته حمایتی هیچی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۲۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
نفری ۱۲۰ هزار تومن میدین توی این گرون پول هیچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
ماهنوز حقوق این برج رو نگرفیم چه برسه به افزایش
Iran (Islamic Republic of)
یوسف امیری
۱۳:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
من خانوار چهارنفره هستم ولی او چیزی ک میگن نمیدن فقط سیصدو هشتادهزار میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
پدر ومادرم بایارانه ۳۶۰۰۰۰تومن دریافت میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۰ تير ۱۳۹۸
خداخیرتون بده تو این گرونی به قشر ضعیف برسید
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۲۰:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
کجا ۴۹۶ هزارتومن حقوق میگیرن من خودم سرپرست خانوارسه نفره هستم وتنها ۳۶۷هزارتومن مستمری دریرافت میکنم