سرپرست وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی در کره جنوبی اعلام کرد جامعه بین‌المللی هیچ چیزی غیر از خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه‌جزیره کره را نخواهد پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای‌پی‌تی‌ان، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد جامعه بین‌المللی هیچ چیزی غیر از خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه‌جزیره کره را نخواهد پذیرفت.

او در نشستی با جئونگ کئونگ دو، همتای خود از کره جنوبی، گفت: تنها مسئله قابل پذیرش خلع سلاح هسته‌ای کامل و قابل راستی‌آزمایی شبه‌جزیره کره است. ائتلاف ما و جامعه بین‌المللی به چیزی کمتر از این راه حل راضی نخواهد شد. ما امیدواریم مقامات کره شمالی به صورت سازنده‌ای از طریق مجرا‌های دیپلماتیک در تلاش برای بر طرف کردن نگرانی ما باشند. 

سرپرست وزارت دفاع آمریکا افزود: نیرو‌های ما آماده هستند. ما برای اجرای همه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی قاطع هستیم تا زمانی که آن‌ها به تعهدات بین‌المللی خود متعهد باشند.

این نخستین بار است که شاناهان به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا به کره جنوبی سفر کرده است. وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی روز یکشنبه در مذاکرات امنیتی سه‌جانبه آمریکا-کره جنوبی-ژاپن حضور یافتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
هی پاتریک: یعنی خلق یک لیبی دیگر منتهی این بار در شرق دور و در نزدیکی زاپن و چیزی خلق یک هیروشیما و ناکازاکی دیگر در عصر 2000؟؟...................
آخرین اخبار