تهیه کننده وکارگردان کتاب صوتی از رونمایی نخستین کتاب صوتی مرغ سحر دراستان خبرداد.

مهدی لطفی آزاد تهیه کننده وکارگردان کتاب صوتی مدافعین حرم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:کتاب صوتی مرغ سحرشرح و روایت زندگی شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری از زبان دوستان و خانواده اش است که در ۲۲ خرداد سال جاری بامشارکت افتخاری دانشگاه واحد آزاد اسلامی تبریز درسالن شهریار دانشگاه ازاد رونمایی خواهد شد.

رونمایی کتاب صوتی مرغ سحر برای اولین بار درآذربایجان شرقی

وی بابیان اینکه هرچند کتاب‌های زیادی درجامعه کنونی منتشرشده، اما مردم مثل گذشته چندان راغب به مطالعه کتاب نیستند گفت:با وجود دنیای مدرن فضای مجازی جوانان نسل امروز دیگرراغب به مطالعه کتاب وکتاب خوانی نیستند واین بلای بزرگی برای نسل فردا درجامعه کتاب خوانی محسوب می‌شود.

تهیه کننده وکارگردان کتاب صوتی، بر ضرورت تهیه فایل کتاب صوتی برای افرادی که فرصتی برای قرائت متون طولانی کتاب یا خاطرات شهدای ۸ سال دفاع مقدس ومدافعان حرم را ندارند، تاکید کردوافزود: برای معرفی شهدای مدافع حرم و روایت حماسه‌های دوران جنگ تحمیلی، نیاز به مطالعه عمیق است و برای همین فرهنگ مطالعه شنیداری وصوتی دربین تمامی اقشارجامعه به صورت جدی ضروری به نظر می‌رسد.

وی بااشاره به تحقیقات شبانه روزی درخصوص کاهش سرانه مطالعه کتاب وکتابخوانی دربین خانواده‌های ایرانی خبردادوگفت:با توجه به اینکه سرانه مطالعه کتاب در بین خانواده‌های ایرانی کم رنگ شده لذا باید برای توسعه فرهنگ کتاب در بین خانواده‌ها آنان را به خواندن کتاب تشویق کرد که در این راستا برای نخستین بار در استان، تولید کتاب‌های صوتی در رابطه باموضوعات شهدا، تاریخ شفاهی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم کلید خورد و در گام اول از کتاب‌های چاپ شده بومی آذربایجان‌شرقی استفاده شد.

رونمایی کتاب صوتی مرغ سحر برای اولین بار درآذربایجان شرقی

وی گفت:هم اکنون باهمکاری بیش از ۴۰ گوینده فاخر توانستیم دست به ابداع و خلاقیت خاص در زمینه ضبط کتاب صوتی با گویش و موسیقی‌های متفاوت بزنیم و این کتاب را تدوین و انتشاردهیم.

لطفی آزاد بااشاره به ضبط وتدوین کتاب صوتی که از اول ماه مبارک رمضان، روزانه ۴ساعت تاقبل افطاردر استودیو بسیج هنرمندان استان ضبط می‌شد، افزود:گویندگان برسرسفره معنوی مشغول ضبط وتدوین خاطرات شهدای جنگ تحمیلی بودند که در ۱۳۰ تراک ضبط شد.

رونمایی کتاب صوتی مرغ سحر برای اولین بار درآذربایجان شرقی

تهیه کننده کتاب صوتی گفت:این کتاب صوتی تلفیقی از نمایش رادیویی و گویش عمومی و موسیقی‌های اصیل ایرانی بوده است که تایم وتراک‌ها طوری تنظیم شده که گوینده در هرجا و مکانی می‌تواند بدون از دست دادن رشته کلام و داستان را دنبال کند که زمان بیشتری از شنونده نخواهد گرفت.

همچنین گفتنی است: کتاب صوتی مرغ سحر به نویسندگی حامدشب خیز در۱۵۶صفحه و چاپ دوم وبه تهیه کنندگی وکارگردانی مهدی لطفی آزاد باهمکاری دوگروه  بیش از۴۰گوینده  فاخر وگویش اولی وکاری از بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی تهیه شده است.

 

انتهای پیام/ش

کتاب صوتی مرغ سحر برای اولین بار درآذربایجان شرقی رونمایی می شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.