مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: با تامین منابع مالی مورد نیاز و تکمیل پروژه، در آینده آب آشامیدنی و بهداشتی تمامی روستا‌های استان از طریق لوله کشی تامین خواهد شد.

آب آشامیدنی و بهداشتی روستا‌ها از طریق لوله کشی تامین خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عبدالاحد ریکی در مورد حادثه غرق شدن ۳ کودک در هوتک‌ها یا گودال‌های آب در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به خانواده نونهالان و مردم شهرستان چابهار و منطقه دشتیاری خصوصا روستای کمو بازار به دلیل اتفاق ناگوار اخیر تسلیت عرض می‌کنم، هوتک‌ها گودال‌های طبیعی بوده که در زمان بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شوند و این شرکت هیچگونه دخالتی در ایجاد، مدیریت و بهره برداری از آن‌ها ندارد.

وی ادامه داد: هوتک‌ها میراث گذشته‌گان ما برای نگهداری از آب به منظور مصارف مختلف در فصول سال بوده و مراکز بهداشتی اکیدا توصیه به عدم مصرف آب آن دارند و این گودال‌ها به صورت طبیعی و یا توسط اهالی منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تامین آب آشامیدنی روستا‌های منطقه توسط شرکت آب وفاضلاب روستایی در غالب پروژه ملی آبرسانی به ۲۶۱ روستای تلنگ، پلان و پیرسهراب طی سال‌های اخیر از سد زیردان در قالب ۳۰۳ کیلومتر خطوط انتقال و ۶۰۰ کیلومتر شبکه داخلی و حدود ۲۱۷۲۵ مترمکعب مخازن ذخیره انجام که پس از تصفیه در اختیار جامعه روستایی منطقه قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این پروژه در حال حاضر حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۱۵۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و آب بهداشتی ۱۷۸ روستا تامین و در اختیار روستائیان عزیز قرار گرفته و آب آشامیدنی سایر روستا‌ها از طریق آبرسانی سیار در حال انجام است.

ریکی بیان کرد: با تامین منابع مالی مورد نیاز و تکمیل پروژه در آینده آب آشامیدنی و بهداشتی تمامی روستا‌ها از طریق لوله کشی تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: در روستای کمو بازار با ۵۹ خانوار، عملیات آبرسانی اجرا شده که با تشکیل پرونده و خرید اشتراک آب از نعمت آب بهره‌مند خواهند شد، مضافا روستای کموبازار با ۱۲ سرویس در ماه آبرسانی سیار انجام می‌شود.

وی افزود: از مجموعه شوراها، دهیاری‌ها و مردم مناطقی که در حال حاضر شبکه آبرسانی روستا‌های آن‌ها اجرا شده خواستار هدایت ساکنین برای دریافت اشتراک و استفاده از آب بهداشتی هستیم.

انتهای پیام/گ

تامین آب آشامیدنی روستاها در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار