رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از توزیع ۱۵۰ بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خبرداد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر از توزیع ۱۵۰ بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در بین دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه استان خبرداد و گفت: با جلب مشارکت خیرین و حمایت‌های مردمی و به‌منظور کمک به دانش‌آموزان نیازمند و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی، بسته‌های حمایتی و آموزشی شامل پوشاک، نوشت‌افزار و ارزاق با اولویت قرار دادن دانش‌آموزان کم‌بضاعت تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در ۳۰ مدرسه با نیاز ویژه کردستان توزیع شد.

وی یکی از رسالت‌های مهم در آموزش و پرورش استثنایی استان را حمایت‌های مادی و معنوی از دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد و افزود: این بسته‌های حمایتی در راستای تشویق دانش‌آموزان به فراگیری دانش و جبران کاستی‌های تحصیلی و رفع نیاز‌ها و احتیاجات آنان بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها به منظور حمایت از دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار و تدوین الگویی جامع و نوین برای ارائه خدمات حمایتی به دانش‌آموزان نیازمند است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی اقدامات مؤثری برای جلب کمک‌های خیرین در راستای کمک به رشد و شکوفایی استعداد‌های نهفته دانش‌آموزانی که به‌علت کمبود امکانات در معرض خطر ترک تحصیل هستند، انجام دهیم.

رنجبر گفت: مسلماً خانواده‌ای که از توانایی مادی کمی برخوردار است قادر به تهیه بسیاری از امکانات و نیاز‌های اساسی آموزشی و توانبخشی فرزند با نیاز‌های ویژه خود نیست و این امر انگیزه تحصیلی دانش‌آموز را کاهش داده و باعث افت تحصیلی و در نهایت ترک تحصیل فرد می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۸۸ دانش‌آموز با نیاز ویژه در ۸۵ مدرسه و مرکز ویژه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی و ۶ هزار دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند که اکثر آنان به‌دلیل توان مالی پایین خانواده‌ها حتی در تأمین هزینه سرویس ایاب و ذهاب با مشکل روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/م

بسته حمایتی میان دانش‌آموزان با «نیاز‌های ویژه» در کردستان توزیع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.