به دنبال حمله نیرو‌های پلیس سودان به محل تجمع معترضان در پایتخت این کشور، شماری از تظاهرکنندگان کشته و زخمی شدند.

حمله مرگبار پلیس سودان به معترضان/شماری کشته و زخمی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌آر‌تی، رسانه‌های محلی سودان از صدای انفجار و تیراندازی شدید در سراسر شهر خارطوم، پایتخت سودان همزمان با حمله خشونت‌آمیز نیروهای پلیس به معترضان خیر می‌دهند.

معترضان در خارطوم طی روزهای گذشته با درخواست انتقال هدایت کشور به مقامات غیرنظامی به خیابان‌ها آمدند. روز دوشنبه  نیروهای پلیس سودان بار دیگر و با خشونت بیشتر به محل تجمع و اسکان معترضان در نزدیکی اداره کل نیروهای مسلح این کشور حمله کردند. 

به گفته کمیته مرکزی پزشکان سودان، در پی حمله نیروهای پلیس تاکنون یک نفر از معترضان کشته و شماری زیادی نیز زخمی شدند. همزمان برخی از رسانه‌ها از انفجارهای شدید و تیراندازی‌های مداوم در سراسر شهر خارطوم خبر می‌دهند. پلیس روز شنبه نیز به محل تجمع معترضان حمله کرده بود.

شبکه اسکای‌نیوز گزارش داد که شمار کشته‌شدگان به ۸ نفر و مجروحان به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

پیش از این سرلشکر «بحر احمد بحر» فرمانده منطقه نظامی مرکزی در خارطوم و از مسئولان «شورای نظامی سودان»، برخی معترضان را به حمله به یک خودروی متعلق به نیروهای واکنش سریع در نزدیکی محل تحصن معترضان متهم کرده و ادامه تجمع و تحصن معترضان را خطری برای امنیت کشور توصیف کرده بود. بسیاری از ناظران این اظهارات فرمانده نظامی را زمینه‌چینی برای حمله خشونت‌آمیز به معترضان تفسیر کردند.

شایان ذکر است، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز در برابر خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است. تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال سریع قدرت به دولت مدنی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار