مهم‌ترین حوادث امروز دوازدهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز (دوشنبه سیزدهم خردادماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۱۱ حلقه لاستیک کامیون قاچاق در  شهرضا

سرهنگ "صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا"، حین کنترل خودرو‌های عبوری به سه دستگاه کامیون مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ها، تعداد ۱۱ حلقه لاستیک خارجی کامیون فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
سرهنگ کاظم زاد بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان افزود: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
 
 

هک حساب کاربری ۴ هزار دلاری مدیر شرکت توسط کارآموز

 
سرهنگ" سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان بیان داشت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائى مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری وی و تغییر اطلاعات هویتی مالک درصدد فروش آن به غیر است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا پس از انجام یکسری کار‌های تخصصی موفق شدند، متهم را که کارآموز شرکت بود شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه فروش حساب کاربری و کسب منافع مالی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در راستای حفظ امنیت حساب‌های کاربری به کاربران توصیه کرد: همواره از رمز‌های قوی و منحصر به‌فرد استفاده کنید و به صورت منظم آن‌ها را تغییر دهید، همچنین هرگز رمز‌های عبور را روی کامپیوتر، ایمیل یا سرویس‌های ابری ذخیره نکنید، زیرا مجرمان می‌توانند از داده‌های درز کرده برای ورود به حساب‌های شما، سرقت هویت، آسیب‌رسانی مالی و باج‌گیری استفاده کنند و منجر به ایجاد دردسر‌های ناخواسته شوند.

سرهنگ مرتضوی در پایان تاکید کرد: هر زمان که امکان تائید هویت ۲ مرحله‌ای وجود دارد، این گزینه را فعال کنید، احراز هویت یا تائید هویت دو مرحله‌ای یا دو فاکتوری یک لایه امنیتی اضافه ایجاد می‌کند و به عنوان یک روش احراز هویت ثانویه در کنار پسورد عمل می‌کند.
 
 

۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در کاشان

 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ علی پورکاوه، فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف سه میلیارد ریال کالای قاچاق در کاشان خبر داد و گفت: ۶ قاچاقچی در این ارتباط دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید و طرح مقابله با کالای قاچاق، این طرح را در سطح یکی از محور‌های ورودی شهرستان کاشان اجرا کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان افزود: ماموران در بازرسی از پنج دستگاه وسیله نقلیه شامل سه دستگاه اتوبوس، یک دستگاه خودرو نیسان و یک دستگاه خودرو کامیونت، ۷۵ عدد کپسول گاز، هشت دستگاه کولر گازی، ۲۳ هزار نخ سیگار، ۹ عدد پوشاک، ۲۰ دستگاه برس برقی، ۴۰ دستگاه اتو مو، ۵۶۰ لیتر گازوئیل، یک عدل پوشاک، هشت عدد دوربین شکاری، ۵۴ جفت انواع کفش اسپرت، ۲۶۴ ثوب انواع پوشاک قاچاق کشف و ضبط کردند.

سرهنگ علی پورکاوه با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۶ قاچاقچی نیز دستگیر شدند، ابراز داشت: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده به همراه متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.



کشف بیش از ۶۸ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان



وی از کشف و ضبط بیش از ۶۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در کاشان خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و طی کنترل خودرو‌های ورودی به شهرستان کاشان به یک دستگاه خودرو ام وی ام به رانندگی فردی ۲۷ ساله به مقصد لاهیجان مظنون شدند.

پورکاوه اظهار داشت: ماموران طی بازرسی از خودرو مذکور بیش از ۶۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند و قاچاقچی دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی داده شد.
 

کودک ربوده شده شاهین شهری به آغوش خانواده

 
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار داشت: شب گذشته، خانمی طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با صدای بریده بریده و پریشان عنوان کرد که برای خرید از خودرو پیاده شده است که خودروی وی درحالیکه کودک چهار ساله اش نیز درون آن قرار داشته، به سرقت رفته است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله مأموران گشت انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر وارد عمل شده و به جستجو برای یافتن خودروی مسروقه پرداختند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اقدامات ویژه پلیس به منظور مهار سارقان و بستن همه راه‌های ورودی و خروجی شهر ادامه داشت تا اینکه سرانجام سارقان پس از سه ساعت که راه را برای خود بسته دیدند خودرو را در یکی از نقاط شهر رها کرده و متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه محمد طا‌های چهار ساله به صورت صحیح و سالم تحویل خانواده اش شد، بیان داشت: در این حادثه سارقان تعدادی از قطعات و اموال خودرو را به سرقت بردند که شناسایی و دستگیری آنان با جدیت در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار دارد.

وی ادامه داد: پلیس بار‌ها اعلام کرده که حتی برای یک لحظه نیز کودک خود را در خودرو تنها نگذارید، ولی متأسفانه بار‌ها شاهد وقوع این نوع حوادث بوده ایم؛ امیدواریم والدین گرامی نسبت به هشدار‌های انتظامی و بکارگیری آن‌ها توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار