مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان از اجرای ۵ کاوش باستان شناسی مربوط به دوران اشکانیان و ساسانیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت:۵ ویژه برنامه پژوهشی کاوش‌های باستان شناسی با هدف بازگو کردن ناگفته‌های دوران اشکانیان و ساسانیان در استان در حال اجرا است.

وی افزود: از حریم محوطه باستانی آق اولر و مریان تالش بازنگری و گمانه زنی انجام شده و باتوجه به تعیین حریم که برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده بود، قرار شد این طرح را در این منطقه اجرا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، هدف از کاوش‌های باستان شناسی و طرح پژوهشی را ساماندهی قلعه صلصال که یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌ها غرب گیلان دانست.

شهرود امیر انتخابی، همچنین از کاوش‌های باستان شناسی در محوطه باستانی لیارسنگ بن در ارتفاعات املش خبرداد و افزود:از جمله کاوش‌های مهم و ارزشمندی است که به زودی انجام می‌شود و این کاوش‌ها ناگفته‌های دوران اشکانیان و ساسانیان را مشخص می‌کند.

وی، در خصوص اعتبارات ایجاد سایت موزه لگموج تصریح کرد: اعتبارات لازم پیش بینی شده و به زودی تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، با اشاره به اینکه گمانه زنی تونل خرم رود دیلمان شهرستان سیاهکل و محوطه لگموج املش نیز در دست اقدام است، تصریح کرد: در ۲ فصل بهار و تابستان برنامه‌های پژوهشی با حضور پژوهشگران گیلانی اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای ۵ کاوش باستان شناسی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.