به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ عرضه مرسدسبنز E کلاس در ایران بنا به دلایلی متوقف شد. برخی این اتفاق را به دلیل حضور سری W۲۱۱ (نسل چهارم E کلاس) در ناوگان پلیس میدانستند؛ دلیلی که البته هیچگاه رسماً تأیید نشد.
هرچه بود، نسل جدید این خودرو با یکی دو سال تأخیر و اواخر ۱۳۹۰ شمسی به ایران آمد. خودرویی که زبان طراحی کلاسیک این کلاس از بنزها را بهکلی دستخوش تغییر داده بود؛ یعنی جایگزینی چراغهای دوبل مربعی به جای نمونه سنتی دایرهای.
مدلهای E۲۰۰ این نسل با اقبال گستردهای روبهرو شدند. البته نسخههای قویتر شامل E۳۰۰ و نمونه عالی E۳۵۰ با پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر V شکل که جای خود را داشتند.
اولین تجربه بازار ایران با آپشن کروز کنترل راداری (هوشمند) واقعی با این نسل از مرسدسبنز E کلاس ثبت شد که همین موضوع، به بالارفتن هرچه بیشتر قیمتش، دامن زد.
تا اواخر سال ۲۰۱۳ (اجرای فاز اول ممنوعیت واردات خودرو) این مرسدس ایام خوبی را در ایران پشت سر میگذاشت.
انتهای پیام/