استاندارمرکزی گفت: شهرک‌های صنعتی خنداب به میزان ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

شهرک‌های صنعتی خنداب به میزان ۲ برابر افزایش خواهد یافتسید علی آقازاده استاندارمرکزی در حاشیه جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی درخنداب  در گفتگو با   به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بعد از بررسی‌های مصوبات سال قبل، شهرک‌های صنعتی خنداب به میزان ۲ برابر افزایش خواهد یافت و برای رفع موانع تولیدی تصمیمات لازم اتخاذ شد.

آقازاده افزود: درسال جاری سهم ویژه تری از اعتبارات بانکی را به شهرستان خنداب اختصاص خواهیم داد و امیدوار هستیم در حوزه گردشگری شهرستان خنداب با توجه به پتانسیل آن شاهد رویکرد مثبت باشیم که مصوبات آن به زودی در کارگروه استان مرکزی مطرح خواهد شد.

وی اضافه کرد: تسهیلات برای واحد‌های جدید، ایجاد و توسعه شهرک ماهیان زینتی و جذب اعتبار از منابع ملی برای آن، مرمت ساختمان تاریخی دهنو، توسعه بیمارستان خنداب، از اقداماتی است که در جهت محرومیت زدایی و توسعه شهرستان خنداب در نظر خواهیم گرفت.

استاندار مرکزی بیان کرد: در بارندگی‌های اخیر شهرستان خنداب بیشترین بارش‌ها را بعد از شازند داشته، اما در سیلاب کمترین میزان خسارات را دید که حاصل تلاش شورای مدیریت بحران شهرستان بوده است.

در نظر گرفتن تسهیلات برای صنایع تبدیلی و ۲ کارخانه کشمش پاک کنی در خنداب

حاج علی بیگی فرماندار شهرستان خنداب هم گفت: با توجه به اینکه پایه درآمد مردم شهرستان خنداب از محل کشاورزی و باغداری است مقرر شد تسهیلات لازم برای صنایع تبدیلی و ۲ کارخانه کشمش پاک کنی داده شود.

حاج علی بیگی افزود: پروژه استخر خنداب تا کنون ۶۰ در صد پیشرفت داشته و در این جلسه مقرر شد مبلغ ۲ میلیارد تومان دیگر به تکمیل آن اختصاص داده شود و درمورد سرمازدگی محصولات کشاورزی که در ۴ اردیبهشت اتفاق افتاد و در تلاش هستیم از محل جبران خسارات سطح کشور برای باغداران و کشاورزان شهرستان اعتبار جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته در ۱۰ شاخص در استان پیشرفت‌های خوبی داشتیم اضافه کرد: تا امروز تسهیلات برای ۹۰ هکتار کشت گل محمدی داده شده است و با ارائه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی زمینه اشتغال برای ۳۲۰ نفر فراهم شده است.

فرماندار خنداب خسارت ناشی از سرمازدگی اخیر را که در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است را مهم‌ترین دغدغه در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت فقط ۱۰ درصد محصولات باغداران ما زیر پوشش بیمه هستند.

هفتمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مشترک استان مرکزی

هفتمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مشترک استان مرکزی با حضور آقازاده استاندار و همه مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری خنداب برگزار شد.

توسعه شهرک‌های صنعتی، گردشگری شهرستان، احداث مجتمع‌های رفاهی، تکمیل پروژه استخر، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بومی و راه اندازی پست برق جاورسیان از مهم‌ترین مباحثی بود که در این جلسه با حضور استاندار مطرح و مسئولان خنداب خواستار رفع موانع آن شدند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.