رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان باغملک از مهار آتش در جنگل‌های بیدستان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد نجاتی پور، فرماندار باغملک و رئیس ستاد مدیریت بحران این شهرستان با بیان اینکه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه، ۱۲ خرداد آتش سوزی در جنگل‌های روستای بیدستان رخ داد، گفت: با حضور به موقع دستگاه‌های اجرایی، کارمندان اداره منابع طبیعی و سمن‌ها و نیرو‌های مردمی این آتش در ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه به طور کامل مهار شد.

وی در پایان با بیان ابعاد خسارت این آتش سوزی اظهار کرد: طبق برآورد‌های اولیه بیش از ۵ هکتار از مراتع جنگل بیدستان در آتش سوخت و میزان دقیق آن توسط نیرو‌های اداره محیط زیست با جی پی اس در دست اندازه گیری است.

نجاتی پور بیان داشت: همچنین در این آتش سوزی به ۳۰ اصل درخت کهنسال بلوط از ناحیه کنده و ریشه آسیب جدی وارد شد.

سید آرش حیاتی، معاون فرماندار و دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان باغملک که در این حادثه حضور داشت، ضمن تأیید استفاده از آتش کوب در مناطق کوهستانی افزود: بیش‌ترین وسیله‌ای که در مقابل با آتش سوزی مناطق جنگلی کارایی دارد آتش کوب است و تمهیداتی صورت گرفته تا از طریق بخشداری‌ها بودجه‌ای به برخی دهیاری‌های مجاور مناطق کوهستانی اختصاص یابد تا با خرید آتش کوب‌های دستی بتوان واکنش سریع‌تر و بهتری در مواجهه با آتش سوزی‌های احتمالی داشت.

وی در خصوص علت این آتش سوزی اذعان داشت: منشأ آتش سوزی امروز جنگ‌های روستای بیدستان مشخص نیست و عوامل انسانی یا طبیعی هر کدام می‌تواند علت بروز آن باشد.

انتهای پیام/گ

مهار آتش در جنگل‌های باغملک

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.