یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگویی به کشتار غیرنظامیان عراقی در جریان تجاوز نظامی نیرو‌های این کشور به شهر فلوجه اعتراف کرد.

اعتراف نماینده کنگره آمریکا به کشتار کودکان و زنان عراقیبه گزارش گروه بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونکان هانتر» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً در گفتگویی اعتراف کرده در حمله تجاوزکارانه سال ۲۰۰۴ نیروهای آمریکایی به شهر فلوجه عراق صدها غیرنظامی کشته شدند.

این نماینده کنگره آمریکا در گفتگو با پایگاه «بارزتول اسپرتس» و  در دفاع از «ادوارد گالاگر»، کماندوی آمریکایی متهم به قتل یک مجروح در عراق اظهار کرد: «من افسر واحد توپخانه بودم و ما صدها گلوله به داخل شهر فلوجه شلیک کردیم، و احتمالا صدها غیرنظامی نیز کشته شده‌اند».

وی همچنین در ادامه  دفاعیه خود  از عدم محکومیت گالاگر افزود: «احتمالا در جریان حمله ما به فلوجه اگر زن و کودکی در شهر بوده کشته شده‌اند، آیا من هم باید (به خاطر این کشتار) محاکمه شوم؟».

ادوارد گالاگر، رئیس عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکاست که قرار است طی هفته‌های آتی به اتهام جرایم جنگی از جمله تیراندازی به غیرنظامیان، و عکس‌گرفتن کنار اجساد، و  کشتن یک اسیر با چاقو در عراق محاکمه شود.

هانتر و همسرش نیز در حال حاضر متهم به فساد مالی هستند. وی در خصوص فرد اسیری که گالاگر با چاقو کشته گفت: «راستش برای من هیچ اهمیتی ندارد که او کشته شده، هیچ اهمیتی ندارد، به هر حال او می‌بایست کشته می‌شد».

تجاوز نظامی سال ۲۰۰۴ آمریکا به شهر فلوجه، ۴۵ روز طول کشید و هم‌اکنون به عنوان یکی از فاجعه‌آمیزترین عملیات‌ نظامی آمریکا در عراق یاد می‌شود. بنا بر آمار‌های رسمی، در این حمله که به نابودی بخش اعظم زیرساخت‌های فلوجه منجر شد، بین ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر عراقی کشته شدند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار