استاندار قزوین در ستاد سرمایه گذاری گفت: حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی می‌تواند زمینه مساعدی برای توسعه اقتصادی استان ایجاد کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در ستاد سرمایه گذاری استان با بیان اینکه از طرح‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری حمایت می‌شود، گفت: موانع احداث هتل در استان با جلسات کارشناسی با حضور شهرداری و میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد تا به تصمیم واحدی در این زمینه برسیم.

زاهدی بیان کرد: دریافت هزینه تغییر کاربری که مورد اختلاف شهرداری و میراث فرهنگی است پس از استعلام امور اراضی از تهران مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد تا بتوانیم امسال ساخت یک هتل ۵ ستاره را آغاز کنیم.

استاندار درباره توجه به مناطق محروم یادآور شد: ۳۱ شهرستان در سراسر کشور به عنوان مناطق محروم تعیین و اعتبارات ویژه‌ای برای این مناطق در نظر گرفته شده است که شهرستان آوج در استان قزوین در زمره این مراکز است.

زاهدی گفت: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار داریم اطلاعات دقیقی از وضعیت مناطق محروم استان استخراج شود تا نیازمند استعلام مجدد نباشد.

وی در باره اعمال معافیت مالیاتی برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: اگر تعرفه جدید مالیاتی قرار است صورت گیرد باید برای متقاضی جدید اعمال شود تا حق کسانی که در گذشته در استان سرمایه گذاری کرده‌اند ضایع نشود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هم در این نشست با اشاره به راه اندازی شهرک هزار هکتاری انرژی اضافه کرد: دریافت مجوز‌های استانی این شهرک در دست پیگیری و در انتظار تصویب نهایی دولت است.

حبیبی ادامه داد: مکان ایجاد این شهرک در زمینی غیر زراعی و بیابانی است و با توجه به موقعیت ویژه استان قزوین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، ظرفیت بسیار موثری برای سرمایه گذاری دارد.

وی گفت: با تصویب نهایی راه اندازی این شهرک تمام تقاضا‌های سرمایه گذاری انرژی به این شهرک مربوط خواهد شد.

حبیبی اظهار داشت: البته تا زمان موافقت نهایی دولت، نباید تقاضا‌های سرمایه گذاری انرژی به این راه اندازی شهرک بلاتکلیف باقی بماند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان هم در این نشست به تکمیل ظرفیت برای مجتمع‌های خدمات رفاهی در آزادراه‌های استان اشاره کرد و گفت: پیرو دستور العمل جدید برای احداث مجتمع‌های بین راهی که از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت شده است، فاصله میان مجتمع‌ها از ۱۰ کیلومتر در آزادراه به ۲۰ کیلومتر و در راه‌های فرعی به ۳۰ کیلومتر رسیده است.

علیخانی افزود: امکان احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی جدید در استان باید در آزادراه قزوین به بویین زهرا- ساوه، رحیم آباد و اشتهارد دنبال شود که در این خصوص متقاضیانی نیز وجود دارند.

وی به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نو استان پرداخت و خاطر نشان کرد: متقاضیان فراوانی برای انرژی‌های نو مجوز گرفته‌اند که اکثراً فاقد صلاحیت و اهلیت لازم هستند و باید تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شود.

انتهای پیام/ک

ستاد سرمایه گذاری استان قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.