به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای تولید خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی علاوه بر ایجاد تغییرات اساسی در مهندسی ساخت و طراحی این مدل خوردوها، سرمایهگذاریهای عظیمی برای ایجاد زیرساختهای مناسب نیز باید انجام شود. در حال حاضر به دلیل بنزینی بودن اکثر خوردوهای موجود در شهرها و جادهها، میلیونها جایگاه سوخت بنزینی در سراسر جهان ایجاد شده که در حال فعالیت هستند. اما زمانی که قصد دارید خودروهای هیبریدی یا تمام الکتریکی را در سطح کوچک یا وسیع، تولید و عرضه کنید، باید جایگاههای شارژ الکتریکی زیادی نیز در مناطق شهری و بین شهری، تاسیس کرده باشید. تسلا به عنوان یکی از برترین شرکتها در حوزه تولید وسایل نقلیه الکتریکی، از سالها پیش زیرساختهای لازم برای عرضه این محصولات را آماد کرده و حال دارای بزرگپترین شبکه ایستگاههای شارژ الکتریکی در آمریکا است.
گروه بزرگ جنرال موتورز که مالک برندهای بیوک، جیامسی، شورولت و کادیلاک نیز است، قصد دارد تا تولید و عرضه مدلهای هیبریدی و تمام الکتریکی خود را افزایش دهد، به همین منظور برای فراهم نمودن هزاران ایستگاه شارژ سریع الکتریکی در آمریکا، همکاری خود را با شرکت مهندسی بکتل آغاز کرده و در حال آماده سازی اجرای این طرح است. در حال حاضر اطلاعات از مناطق و نواحی اجرای این طرح اعلام نشده ولی احتمال میرود جنرال موتورز شبکه ایستگاه شارژ سریع الکتریکی خود را در چند شهر بزرگ و نزدیک به هم پیاده کند.
بیشتر بخوانید: خودروی BMW M2 CS اتومبیلی پرقدرت و انعطافپذیر +تصاویر
معاون رئیس بخش وسایل الکتریکی نرال موتورز در مصاحبه جدید خود به این نکته اشاره کرده که شرکت در حال شناخت نواحی شلوغ شهری برای برپایی ایستگاههای شارژ سریع الکتریکی خود است، این شرکت به دنبال آن است تا در مواقعی که مردم به بازدید مراکز تفریحی یا تجاری میروند، خودرو خود را در ایستگاه شارژ پارک کرده و همزمان به برق متصل کنند.
نکته مهم آن است که شرکتی مانند جنرل موتورز برای پیاده سازی این طرح گسترده و پر هزینه باید در ابتدا شهرهای هدف خود را شناسایی کند، زیرا این شرکت با اجرای طرخ خود در واقع برروی شهرهای هدف سرمایه گذاری کرده و اگر نتواند مردم آن شهرها را به خرید خودروهای هیبریدی و الکتریکی مجاب کند، این طرح با شکست سنگینی مواجه میشود.
همچنین محل قرار دادن ایستگاههای الکتریکی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، ایستگاه شارژ برخلاف جایگاههای سوخت، جای زیادی را اشغال نمیکنند و در نهایت به اندازه یک ایستگاه اتوبوس فضا لازم دارند. برای ایجاد این ایستگاهها خیابانهای اصلی شهر، پارکینگهای عمومی بزرگ، معابر نزدیک به مراکز تجاری و جادههای بین شهری، بهترین گزینهها هستند.
انتهای پیام/