امید یکی از عناصر اصلی در کمال معنوی انسان است که اگر نباشد، شیطان وارد عمل شده و مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا از رحمت خدا ناامید نشوید، قطعا معبود تمامی گناهان را می‌بخشد.» همان گونه که انسان باید، از عاقبت گناه بترسد و عذاب الهی را به خوبی درک کند، اما نباید این ترس مقدمه‌ای برای ناامیدی از رحمت و مغفرت خدا باشد.

وقتی شیطان، با ناامیدی همه را به مدرسه خود دعوت می‌کند / جملاتی که شیطان در دهن انسان می گذارد

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی، در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خداوند در قرآن می‌فرمایند، «وَلَا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ» مایوس نباشید. یأس مقدمه عقب گردی است. انسان مأیوس به جایی نمی‌رسد. اگر ما در قرآن می‌خوانیم ناامید نباشیم، یعنی باید دائما با امید زندگی کنیم. دوست داری فرزندت عوض شود؟ دوست داری همسرت پیشرفت کند؟ دوست داری به جایی برسی؟ امیر المومنین علی (ع) می‌فرمایند، «کُلُّ مَنْ رَجَا عُرِفَ رَجَاؤُهُ فِی عَمَلِهِ هر کسی امید داشته باشد، امید در عملش نمایان است» قرآن کریم می‌فرماید، اگر می‌خواهی دیگران را تغییر دهی، به او امید بده.

وقتی شیطان، با ناامیدی همه را به مدرسه خود دعوت می‌کند / جملاتی که شیطان در دهن انسان می گذارد

وی افزود: انسان امیدوار گناه نکرده، همیشه حرکت می‌کند. اگر فرزند من اشتباه کرد اشتباهش را به شکل نادرست گوشزد نکنم؛ در این هنگام ابتدا خوبی‌های او را بگویم؛ مثلا بگویم، تو که انقدر خوب هستی، حیف است این اشتباه را انجام دهی. آدم قرآنی، آدم تربیت شده به دست حضرت حق تعالی، آدمی که در مکتب قرآن زندگی کند، آدمی که با دین انس دارد، هیچ وقت مایوس نیست. شیطانی‌ترین جمله این است که بگوییم خاک بر سرم، من کجا معنویت کجا؟ من کجا، دین، روزه و نماز کجا؟ شیطان این جمله را در دهنتان می‌اندازد که شما را از مدرسه خدا بیرون بیاورد و به به مدرسه خودش ببرد. شیطان برای اینکه انسان را به مدرسه خودش وارد کند، ابتدا او را نا امید می‌کند. شما دیگری را ناامید نکن که بچه و همسرت را از دست ندهی. یأس مقدمه دوری است.

دانلود

انتهای پیام/

شیطان چگونه انسان را به مدرسه خودش می‌برد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار