مرکز «قدس» ویژه پژوهش‌های فلسطینی و اسرائیلی اعلام کرد از سال ۱۳۹۶ که دونالد ترامپ قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، ۴۴۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

شهادت ۳۶ فلسطینی در ماه میلادی گذشته به دست رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری فلسطینی صفا، پژوهشکده قدس اعلام کرد تعداد شهدای فلسطینی در ماه میلادی گذشته، مه، به ۳۶ نفر رسید که با این حساب تعداد کل شهدای فلسطینی از زمان اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ، ۴۴۸ شهید می‌شود.

این مرکز در گزارشی آماری نوشت: از میان کل شهدا ۹۸ نفر کودک، ۱۸ نفر زن، ۶ نفر معلول و ۲۱ نفر از نیرو‌های مقاومت در عملیات‌های آماده سازی به شهادت رسیدند و ۷۳ نفر به دنبال بمباران‌های رژیم صهیونیستی و ۸ اسیر هم در زندان‌های این رژیم شهید شدند و الغزی فادی البطش نیز در مالزی ترور شد.

همچنین به گزارش این مرکز، تعداد شهدای راهپیمایی‌های بازگشت از آغاز آن در مارس ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۱۹ در محدوده مرز‌های شرقی نوار غزه به ۲۴۹ فلسطینی شهید رسید که دو نفر از شهدا خبرنگار و سه نفر از نیرو‌های کادر پزشکی و ۶۷ نفر نوجوان بوده اند.

پژوهشکده قدس اعلام کرد تعداد کل اسیر‌های فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون به شهادت رسیده اند به ۲۲۰ شهید رسید.

عماد ابو عواد، مدیر پژوهشکده قدس از مقامات فلسطینی و بین المللی خواست که سران صهیونیست را برای این جنایات علیه مردم فلسطین به دادگاه احضار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار