مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی گفت: برنامه‌های دانش افزایی و کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان به سمت ایجاد تفکر سوق می دهد .

استفاده از تکنولوژی‌های جدید آموزشی در تدریس دروس معارف اسلامیبه گزارش   خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حجت‌الاسلام و المسلمین قلندری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی با تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با استناد به آیات قرآن کریم، اظهار داشت: در قرآن کریم، داستان‌هایی روایت شده است گاهی پروردگار عالم به دنبال این است که از بیان آن اتفاقات و جریانات در مسیر آن داستان، تجربیات گذشته را انتقال دهد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه بقره گفت: خداوند متعال می‌فرماید: «یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْکُمْ وَأَنِّی فَضَّلْتُکُمْ عَلَی الْعَالَمِینَ»؛ "ای فرزندان اسرائیل از نعمت‌هایم که بر شما ارزانی داشتم و [از]اینکه من شما را بر جهانیان برتری دادم یاد کنید"، این برتری و رجحان را به عنوان یک نعمت خداوند گوشزد می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قلندری بیان کرد: آیات شریفه «وَإِذْ نَجَّیْنَاکُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ یَسُومُونَکُمْ سُوءَ الْعَذَابِ یُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَکُمْ وَیَسْتَحْیُونَ نِسَاءَکُمْ وَفِی ذَلِکُمْ بَلَاءٌ مِنْ رَبِّکُمْ عَظِیمٌ»، «وَإِذْ فَرَقْنَا بِکُمُ الْبَحْرَ فَأَنْجَیْنَاکُمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ وَأَنْتُمْ تَنْظُرُونَ» به این نکته اشاره دارند که نباید خیلی راحت از کنار این الطاف الهی بگذریم.

 

وی با اشاره به آیه ۶۱ سوره مبارکه بقره «.. وَضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْکَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ...»، افزود: سنت الهی بر این مضمون است که اگر قدر نعمات را ندانیم خداوند بنابر سنتی که دارد، نعمت را سلب می‌کند و هم غضب را بر آن ملت می‌فرستد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قلندری گفت: در راستای برنامه‌های دانش افزایی مدیران و اساتید گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه، مواردی مانند برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، روش‌های متفاوت در تدریس دروس معارف اسلامی، استفاده از تکنولوژی‌های جدید آموزشی و همچنین سوق دادن دانشجویان به سمت ایجاد تفکر تأکید می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قلندری ضمن قدردانی از برگزاری این نشست، تشکیل اینگونه جلسات را سبب اعتلا و افزایش ظرفیت‌های اساتید دانست و به تفصیل به سؤالات و مسائل مطروحه اساتید گروه معارف اسلامی پاسخ گفت.

زین‌العابدینی مدیر گروه آموزشی معارف اسلامی دانشگاه رازی به بررسی مشکلات گروه معارف اسلامی پرداخت و خواستار همکاری بیشتر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با این گروه شد و در ادامه پیشنهاداتی ارائه نمود.

 

مسئولیت مدیر گروه آموزشی برای سال‌های متوالی، دشواری شیوه تدریس معارف اسلامی و ضرورت توجه و اهتمام بیشتر به گروه معارف از اهم مباحثی بود که دکتر زین العابدینی به آنها اشاره کرد.

 

وی در پایان با توجه به نزدیک شدن امتحانات به تشریح مسائل اجرایی گروه معارف اسلامی، نحوه نمره دهی و امتحان و استفاده از سایت گلستان پرداخت.

انتهای  پیام/ز

 

 شیوه تدریس معارف اسلامی دشوار است 

برچسب ها: قرآن ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.