اعضای شورای اسلامی شهر نسبت با ایجاد مرکز بازپروری و حرفه آموزی معتادین شمال استان در شهرستان خوی مخالفت کردند.

مخالفت اعضای شورای اسلامی شهر با ایجاد مرکز بازپروری و حرفه آموزی معتادین شمال استان در شهرستان خویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، مجید مقدم رئیس شورای اسلامی خوی گفت: در راستای احداث مرکز بازپروری و حرفه آموزی معتادین شمال استان در شهرستان خوی در نزدیک روستای زارعان به اطلاع می‌رساند متاسفانه مرکز روستای زارعان (خارج از محدوده شهر) که برای بازپروری معتادین بنا شده، طبق شواهد و بررسی‌های صورت گرفته در حدود هفت یا هشت سال پیش، مطرح و اقدامات اجرایی آن انجام شده و کلید خورده است.
 
مقدم افزود: همچنین مجتمع این مرکز طی چندین ساله گذشته در حال احداث بوده و در حال حاضر به اتمام رسیده است. طبیعتا اعضای دوره پنجم شورای شهر در زمان تصمیم گیری مدیران شهرستان برای احداث این مرکز دارای مسولیتی در شورا و تصمیم گیری‌های شهری نبوده و بر اساس بررسی‌های انجام شده در دوره‌های قبلی شورای شهر نیز با این موضوع علیرغم هیچ گونه نظرخواهی از سوی مدیران وقت اعتراض لازم صورت گرفته است.

مقدم تاکید کرد: متاسفانه مسئولین نهاد‌های تصمیم گیرنده شهری و نماینده وقت مجلس نیز می‌بایست براساس بررسی آثار منفی و تبعات فرهنگی نامطلوب احداث این مرکز از تصمیم گیری و اجرای طرح مذکور ممانعت بعمل میآوردند که چنین نشده و واکنش‌های لازم از سوی اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های شهرستان نیز صورت نگرفته است، ولی عدم اقدام بموقع مسئولین و رسانه‌ها موجب ایجاد این مشکل شده است.
 
رئیس شورای اسلامی خوی اضافه نمود: مجری این طرح راه و شهرسازی استان و دادگستری بوده و در احداث مرکز بازپروری شمال استان در شهرستان خوی از شورای شهر نظرخواهی نکرده و به دلیل خارج از محدوده شهری بودن این مرکز نیز مانع از دخالت شورای شهر دوره‌های قبلی و دوره فعلی شده است. علیرغم عدم نظرخواهی لازم از شورای اسلامی شهر، اعتراض و مخالفت دوره پنجم شورا نیز به احتمال قوی کارساز نخواهد بود چرا که از ابتدا باید با این تصمیم گیری مخالفت میشد و رسانه‌ها در چندین سال قبل بموقع به موضوع پرداخت میکردند.
 
مجید مقدم تصریح کرد: ما به هرحال بعنوان منتخب مردم در شورای شهر اعتراض خود را بصورت مکتوب و شفاهی به مسولین مرتبط، نماینده مردم در مجلس فرماندار، و شورای تامین شهرستان رسانده ایم و اعتراض خود را اعلام میداریم. هرچند شورای شهر و شهرداری خوی مساعدت‌های مختلفی برای توسعه و پویایی اقدامات مرکز بازپروری خوی انجام داده و همواره معتقد بوده ایم که شهرخوی میتواند الگو مناسب و پیشرو در حوزه‌های مختلف بوده و خواهد بود.
 
انتهای پیام/م
 

اعضای شورای اسلامی شهر به ایجاد مرکز بازپروری معتادین در شهرستان خوی اعتراض کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.