مدیرکل نظارت بر ساخت و ساز‌ها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد از اجرای سامانه پایش تخلفات ساختمانی در سطح مشهد خبر داد.

اجرایی شدن سامانه  پایش تخلفات ساختمانی در مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود ایاز مدیرکل نظارت بر ساخت و ساز‌ها کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد گفت : به منظور برخورد قاطع و سریع با تخلفات ساختمانی، سامانه پایش تخلفات ساختمانی در مشهد اجرا می‌شود سامانه پایش تخلفات ساختمانی در کل مناطق  مشهد اجرایی و در گردش کار جدید با دادسرای ناحیه ۷ عمومی و انقلاب مشهد همکاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این دادسرا به ارائه احکام قضایی مرتبط در حوزه تخلفات شهرسازی می‌پردازد،تصریح کرد : این احکام شامل دستور‌های قضایی لازم برای صدور حکم ورود به منزل، دستور پلمب، دستور رفع پلمب، ارجاع فک پلمپ و سایر موارد مشابه در خصوص تخلفات ساختمانی است.

مدیرکل نظارت بر ساخت و ساز‌ها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد گفت : برای این منظور گردش کار به صورت پایلوت با منطقه ۹ شهرداری مشهد آغاز شد، ولی با رفع نواقص و ایرادات کار، از بهمن ماه ۹۷ اجرای این سامانه برای کل شهر مشهد کلید خورد.

ایاز با تاکید بر اینکه سرعت و دقت در اجرای روند کار، بررسی آنلاین و صدور حکم پلمب و ثبت وضعیت ملک از جمله نقاط قوت استفاده از این سامانه است،افزود : درخواست صدور حکم به صورت آنلاین به دستگاه قضایی ارسال می‌شود و قاضی به صورت بر خط پاسخگویی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر این سامانه آن است که صدور حکم منوط به ساعات اداری نمی‌شود، ادامه داد : با الکترونیکی شدن فرآیند کار، صدور رای در ساعات غیراداری و ایام تعطیل نیز میسر است.

مدیرکل نظارت بر ساخت و ساز‌ها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد با اشاره به ثبت و ارسال و اعتبارسنجی حکم، گفت : برای این منظور مراحل کار به صورت متوالی و گام به گام در سامانه تعریف شده است و ضمن اینکه با الکترونیکی شدن فرآیند کار، زمینه برای حذف مکاتبات اداری فراهم می‌شود.

ایاز با بیان اینکه مستندسازی دقیق از دیگر مزایای بکارگیری این سامانه است، افزود: در صورت صدور درخواست از سوی کارکنان مهندسی و نظارت بر ساخت و سازها، عکس‌های گرفته شده به صورت الکترونیکی بایگانی می‌شود و وقایع به دقت ثبت می‌شود.

وی ادامه داد : با این کار امکان دسترسی مجدد و برداشت‌های چندباره از این اطلاعات وجود دارد.

مدیرکل نظارت بر ساخت و ساز‌ها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد گفت : از آنجا که اطلاعات به صورت الکترونیکی جمع‌آوری می‌شود، قابلیت گزارش‌گیری با توجه به نوع و میزان تخلفات، تراکنش‌های مکانی و زمانی به صورت لحظه‌ای و در بازه‌های زمانی دلخواه وجود دارد.
 
انتهای پیام //ا.ز
 

با الکترونیکی شدن درخواست صدور حکم به صورت آنلاین به دستگاه قضایی ارسال می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.