مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تداوم فرآیند مرمت حمام‌های تاریخی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ضمن اعلام این مطلب، گفت: حمام‌های قدیمی از جمله آثار تاریخی ویژه استان به شمار می‌روند که به دلیل معماری خاص و نحوه بازچرخانی و گرمایش آب مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی است که در تبریز و شهرستان‌ها، حمام‌های دارای ارزش تاریخی و زیبای متعددی را در خود جای داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان به دنبال اهداف صیانت و حفاظتی خود از بنا‌های تاریخی، مرمت و بازسازی این حمام‌ها را در اولویت قرار داده است.

آبدار با اشاره به تداوم عملیات مرمتی و بازسازی حمام‌های تاریخی استان، گفت: در حال حاضر با تلاش کارشناسان فنی و گروه‌های مرمتی شاهد مرمت حمام‌های تاریخی از جمله حمام‌های «چارسوق و قرمزی گل آذرشهر»، «گوگان»، «نوبهار عجب شیر» و «کردشت جلفا»، «سرای هریس»، «ایلخانی تسوج»، «دوقلو شبستر» و «نظافت و نعمت آباد تبریز» در استان هستیم.

حمام‌ها به عنوان یکی از المان‌های شاخص معماری اسلامی در ایران، از جمله بنا‌هایی است که به واسطه مهارت و دانش معماران عصر گذشته به الگوی ارزشمندی از معماری در کشور تبدیل شده است. حمام‌های آذربایجان شرقی نیز همچون دیگر حمام‌های تاریخی از بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های ورودی، دالان و دهلیز، بینه و سکو‌های سربینه، میان در، سرویس بهداشتی، گرمخانه و خزینه بوده و آب انباری تشکیل یافته‌اند.

 

انتهای پیام/ش

مرمت حمام‌های تاریخی آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.